RSS

Requiem For A Dream

27 Sep

De obicei, cand sunt trista, prefer filmele de groaza sau dramele pentru ca imi dau seama ca problemle mele sunt practic neinsemnate fata de problemele cu adevarat grave ale personajelor din film. Dar nu m-am simtit de loc mai bine dupa ce am vazut „Requiem For A Dream”. Un film despre care fara sa exagerez pot spune ca m-a facut sa simt disperarea personajelor. M-a facut sa ma simt bolnava pe dinauntru, cazuta la pamant. Dar asta nu inseamna ca nu il consider un film bun. Mai mult, numai un film exceptional te poate face sa simti o emotie atat de puternica.

Sa fac un scurt rezumat, filmul urmareste destinul paralel a doua personaje: mama si fiu. Mama, Sara Goldfard, se confrunta cu cea mai groaznica drama: monotonia zilei de zi cu zi la care se adauga sperantele desarte. Unde duce totul? Duce la disperare si nebunie. E deja frustrant sa faci mereu acelasi lucru: te scoli din pat, astepti sa vina ora 1 pentru a te intalni cu vecinele din fata blocului si nu in ultimul rand televizorul. Singura alinare pentru Sara sunt vizitele fiului sau Harry, dar si acestea destul de rare. Femeia gaseste un motiv pentru a se scula dimineata din pat atunci cand primeste un telefon de la televiziune si i se ofera sansa de a aparea intr-o emisiune. Si de aici un vis…sa arate asa cum arata in tinerete in rochia ei cea rosie, sa o aplaude o tara intreaga si sa isi stranga fiul la piept. Pentru a fi in forma incepe sa ia pastile de slabit…si de aici totul se schimba. Excesul de pastile o conduce intr-un final pe Sara in pragul nebunie. Un vis frumos se termina intr-un pat de spital in fata unui televizor unde isi urmareste emisiunea favorita si isi poate imagina cum ar fi fost daca visul ei ar fi devenit realitate…si zambeste pentru ca tot ce i-a mai ramas este un vis, si uneori visele ne fac fericiti.

Destinul lui Harry, fiul Sarei, este la fel de tragic ca al mamei sale. Dependenta de droguri il conduce de la extaz, dragostea implinita alaturi de Marion, prietena sa, la agonie si pierderea oricarei sperante. Pentru Harry si Marion dragostea este un refugiu dintr-o lume cruda si nedreapta. M-a impresionat teribil scena in care cu un brat aproape de amputare, slabit, distrus o suna pe Marion. Ii spune ca o iubeste; si ea il iubeste si il roaga sa vina la ea. Insa nici pura lor iubire nu ramane altceva decat un vis…un vis pe care Harry il avea frecvent…alerga spre Marion iar ea il astepta mereu zambitoare in frumoasa ei rochie rosie….

Si astfel tot ceea ce era frumos a ramas un vis … si m-a facut sa ma intreb daca nu cumva fericirea este doar o iluzie.

 
34 comentarii

Scris de pe Septembrie 27, 2006 în Critica de Film

 

34 responses to “Requiem For A Dream

  1. Jo

    Septembrie 27, 2006 at 10:39 pm

    Trist. Am fost tentata sa-l vad cand mi-ai spus de el. Si acum mai am o urma de curiozitate, dar am sa astept o zi mai frumoasa pentru asta. Azi a fost prea urat.

     
  2. darkjade

    Septembrie 28, 2006 at 9:57 am

    hehe…stai ca nu ti-am spus nimic:)…ar trebui sa vezi finalul neaparat ca sa intelegi ce inseamna trist. Oricum si eu stiam despre ce e vorba in el inainte sa il vad dar cu toate astea filmul tot m-a surprins.

     
  3. Corina

    Octombrie 7, 2006 at 1:42 pm

    Ma filmul nu e trist e doar zdruncinant. Ca pe mine nu m-a intristat, dar m-a zdruncinat.

     
  4. ionut

    Martie 15, 2007 at 3:05 pm

    Filmul e o capodopera si mai ales coloana sonora. Ceea ce mi-a ramas in creier: viata e cruda si nu te iarta.

     
  5. rux

    Iulie 15, 2007 at 12:06 am

    Mai fratilor filmul asta e un cacat. Nu e altceva decat un „Don’t do drugs” dramatizat pana la extrem, cu imagini socante. Capodopera? LOL. Regizorul merge pe extrem, senzational, socant, nu e absolut nimic in el, este GROTESC prin insasi imaginile cu taierea mainii si aplicarea de socuri electrice femeii aleia, pentru a satisface curiozitatea morbida a oamenilor, este stresant prin scenele alea repetate la infinit – gen deschisul cutiei si hapaitul pastilelor, sau bagatul la vena.

     
  6. ana

    Februarie 10, 2008 at 8:56 pm

    good point, rux.

     
  7. darkjade

    Februarie 10, 2008 at 9:39 pm

    nu e grotesc…e pur si simplu o drama umana, privita din mai multe perspective.

     
  8. UnU

    Martie 10, 2008 at 12:08 am

    tocmai m-am uitat la film 🙂 . Spre deosebire de filme gen rambo sau mai stiu eu ce , daca te uiti la filmul asta simti ceva ( sau ar trebui )

     
  9. denisa

    Aprilie 10, 2008 at 8:09 pm

    Acest film trezeste oricui niste trairi extraordinare, cei care nu vor sa accepte k pot simti asa ceva spun ceva de genu „acest film este grotesc” insa nu crec k cineva care a stat cu adevarat sa traiasca acest film poate face vreo remarca rautacioasa la adresa lui.
    Pt mine acest film este mai mult decat GENIAL…
    P.S: va rog nu mai faceti remarci aiurea doar de dragul de a fi diferiti…

     
  10. darkjade

    Aprilie 11, 2008 at 8:25 pm

    @ Denisa: Intotdeauna o sa fie critici, nu trebuie sa te superi :). Si eu sunt de acord cu tine, e un film genial, dar poate unii nu apreciaza asta, sau din contra nu au avut taria necesara sa se uite pana la sfarsit si au spus un simplu NU IMI PLACE.

    Oricum, din cate stiu eu, critica de specialitate l-a primit excelent.

     
  11. @lex3

    Mai 28, 2008 at 9:36 pm

    acest film m-a facut sa ma duc la prietena mea si sa stau cu ea ore in sir plangand fara sa scot o vorba doar tinand-o in brate…saraca a crezut k mi-a murit cineva de sunt asa de trist…BEST MOVIE EVER SEEN!!!!!

     
  12. darkjade

    Mai 29, 2008 at 8:28 pm

    impresionant film asa e, mie imi venea sa inchid ochii la final!

     
  13. mihaela

    Iunie 26, 2008 at 1:41 am

    un film socant.arata imaginile exact care trebuie pe un sunet foarte potrivit .actorii nemaipomenit joaca si te fac sa faci parte din lumea lor pentru un timp.

     
  14. mishu88

    Septembrie 18, 2008 at 1:34 am

    ‘cause you need to watch this film…

    Tastele se aud foarte clar, în timp ce în Windows Media Player cântă „Requiem For A Dream – Hope Overture” iar ochii îmi sunt înlăcrimaţi de o zi… de muncă…

    ‘cause you need to watch this film…

    Nişte tobe clare se acompaniază cu o vioară caldă care tinde să aducă speranţă, însă îmi aduc aminte, totodată, că trebuie să vorbesc despre REQUIEM FOR A DREAM. Sunt o fire (prea) sensibilă uneori, dar acest film mi-a marcat aşa-zisul timp prezent care mă va urmări toată viaţa…

    ‘cause you need to watch this film…

    Nu ştiu voi dacă aţi urmărit acest film, dar eu… văzându-l alături de The Notebook şi de alte filme asemănătoare pe majoritatea paginilor de hi5 ce reprezintă oameni care îi cunosc mai mult sau mai puţin, am dat, aşa cum spuneam, cam peste tot, despre REQUIEM FOR A DREAM… Filmul se adresează unei vârste… la care ţi-e dat să-l urmăreşti dacă ajungi să-l urmăreşti şi mulţumeşte-i Celui de Sus că l-ai văzut atunci când a trebuit. Nu ştii când şi cum şi unde probabil vei călca cu jumătate de talpă, iar de n-ai mintea care să te ajute să o iei pe direcţia bună, prăpastia e de fundul tău…

    ‘cause you need to watch this film…

    Scene pe care le vezi probabil în nici cele mai ipostaze hidoase şi dătătoare de greaţă filme şi totodată… obişnuite în ziua de astăzi, scene de care probabil îţi vei aminti în discuţiile cu colegii să spui de REQUIEM FOR A DREAM. Bucură-te că mă citeşti cu mâna pe „şobolan”, bucură-te că mai poţi să citeşti ceea ce eu îţi scriu… Bucură-te că ai acces să mă citeşti şi să poţi să faci rost, cât mai repede, de R.E.Q.U.I.E.M_F.O.R_A_D.R.E.A.M.

    ‘cause you need to watch this film…

     
  15. darkjade

    Septembrie 18, 2008 at 2:10 pm

    @ mishu88: Asa e, e unul din filmele care trebuie vazute, macar o data in viata.

     
  16. Cristian

    Noiembrie 28, 2008 at 3:56 pm

    Fiecare vede ce vrea, si intelege ce poate cand se uita la un film. Exista o sumedenie de filme care prezinta acelasi subiect, dependenta de droguri si urmarile unui stil de viata dominat de aceasta dependenta. Toate doresc sa traga un semnal de alarma, prin diferite povesti si imagini mai mult sau mai putin socante. Requiem for a Dream este unul dintre acelea care a combinat probabil cel mai bine povestea cu imaginile. Dar tot un film ramane. Nimic mai mult, si trebuie tratat ca atare.

     
  17. NoNameForHaters

    Decembrie 5, 2008 at 10:43 pm

    Rux , esti prea destept/a ca acest film sa nu ti se para o capodopera ? Ai vazut altele mult mai „$up3r k00l” ? Preferi un „No name” de care nimnei nu a auzit in care este surprinsa viata unui banal geam [putea fi orice alt lucru obisnuit ] sau ce ? Ori nu ai sentimente ori esti un comentator de prima clasa care serveste drept „Einstein plagiator” [Cine nu a inteles ironia , this is it.] Buuuuut , acest film prezinta obsesiile noastre de zi cu zi redate intr-un mod superlativ exagerat [ sunt folosite la maxim , deja au efect nociv , daunator ] . Se reflecta un pesimism extraordinar atunci cand toate dorintele lor arzatoare , oricat de mult ar tine speranta si oricat de mult ar trage cu dintii dupa realizarea scopului , totul se doeveste a fi o iluzie ce pana la urma este creata de viciile noastre . Si daca as continua , as putea zice ca viciile sunt facute pana la urma tot de mana omului , deeeeci si prin urmare [8-|] ne distrugem singuri . Genial !

    Rezumatul porcariei de mai sus : „rux” tineti gura . Filmul este nemaivazut de mirobolant , mirifc [toate superlativele] . Respect pentru Hubert Selby Jr. ! Sa nu uitam … in zilele noastre foarte rar respectul , mai ales din partea noastra ,a adolescentilor .

    The name`s not important.Peace ! [You really need it]
    [Sorry fot bothering .]

     
  18. AlfaBravoCharlie

    Decembrie 18, 2008 at 12:01 pm

    Ma imaginez eu si cu prietena vazand amandoi acest film… Sincer nu stiu daca s-ar mai gandi la a face dragoste cand am vazut fazele cu negroteiul ala scarbos(cum ati rezistat fetelor sa va uitati?)!!! In rest filmul..genial! Cred ca e si pe undeva si in top 10 filme best in world! Spunea cineva mai sus ceva de genul:”Uita-te la el acum cat ai timp, cat esti sanatos”si sunt deacord cu el! unii chiar nu ne dam seama ca trebuie sa pretuim ceea ce avem chiar si pe mama singura acasa! give her a call! maybe she’s alone! she really need it!

     
  19. ciudat

    Decembrie 29, 2008 at 4:04 am

    1

     
  20. Sisteru`

    Ianuarie 2, 2009 at 10:31 pm

    din punctul meu de vedere filmu este superb, chiar te face sa te simti inutil (cam asa m-am simtit),

     
  21. shorkytroll

    Februarie 6, 2009 at 4:45 am

    mamaaaaaaaaa, fataaa, ce ingenua esti!…..doar ca sa nu/ti spun altfel. Oricum, stai linistita, ai puteai sa iei zmeura de aur pentru critica de film.

     
  22. darkjade

    Februarie 6, 2009 at 11:11 am

    Love, eu te-as face critic! Prea esti talentos!

     
  23. xVoid

    Martie 2, 2009 at 12:07 pm

    Nu stiu de ce ma bag in seama…nu am vazut filmul…si nici nu cred ca il voi putea vedea intr’un viitor apropiat.Mie mi’a ajuns trailer-ul la care m’am fortat sa tin ochii deschisi.

     
  24. anca

    Martie 20, 2009 at 1:57 am

    Eu am vazut filmul de cateva ori si pot spune ca mi’a plakut. Este bine realizat si iti arata realitatea in care traiesti. Sunt o gramada de cazuri asemanatoare la noi in tara, iar eu una, dupa filmul asta, am avut 1000 de intrebari…..:X

     
  25. ancutica

    Aprilie 2, 2009 at 9:06 pm

    nu am cuvinte.filmul l am vazut mai demult,m am indragostit de el,l am vazut de mai multe ori,m am indragostit de jared leto….oricum….e, cred,unul dintre cele mai frumoase filme pe care le am vazut vreodata.cat despre coloana sonora…no comment.superba.

     
  26. cecauteuinviatamea

    Mai 23, 2009 at 6:01 pm

    Ma enerveaza astia care critica filmul, stiu ca au dreptul la parere, dar acum s-a terminat si imi vine sa le fut una. Sunt curioasa ce gen de film trezeste ceva in ei sau daca trezeste. E de departe cel mai bun film pe care l-am vazut. N-am trait senzatiile astea niciodata, doar urmarind o poveste.

     
  27. purehate

    August 7, 2009 at 6:04 am

    well…. din intamplare eu poate nu am vazut filmul la mom. potrivit. L-am vazut tarziu ……. tarziu tare, cand deja traisem pe pielea mea unele lucruri ….atat de… „de cacat” (spun unii de sub mine, pe care-i calaresc oricum 🙂 . Ma bucur k inca mai pot zambi ….. macar atunci cand fumez .. Anw, romanii intotdeauna critica si intotdeauna vad gunoiul altora. Va pup …. un ordinar

     
  28. darkjade

    August 17, 2009 at 11:04 am

    @ Toti cei care au postat recent: Da, filmul este realist! Da este crud si crunt. Pana si trailerul doare. Si nu in ultimul rand, da, Jared Leto e fantasic si talentat.

     
  29. Ion

    August 17, 2009 at 1:24 pm

    data viitoare sa te uiti la versiunea Director’s cut… are cateva faze foarte misto in plus. E mai lung cu vreo 20 de minute parca.

     
  30. darkjade

    August 17, 2009 at 7:57 pm

    Merci nu sugestie. Nu am vazut varianta extinsa.

     
  31. tommy

    Decembrie 1, 2010 at 8:32 pm

    am vazut si eu azi noapte filmul si inca sun socat de ce se poate intampla, si ceea ce e rau, chestiile astea se intampla pe strazile unor orase. dupa cum ai spus si tu, si mie mi-se pare ca „dragostea” lor e doar un vis.. un film exemplu.

     
  32. Goga

    Decembrie 8, 2010 at 3:09 am

    Oricum e exagerat filmmul corect,dar tot mia schimbat parerea despre droguri,ma las si de fumat dupa ce am vazut scenele astea cutremuratoarre,am plans la film frate….:D Ciudat…

     
  33. Roxanaaaa

    Decembrie 29, 2010 at 5:41 pm

    In opinia mea,filmul e real.Voi credeti daca va drogati…gata,totul e okey?!Ha-ha.Am primit oferte.Prima data e pe gratis…dupa …rahat,ce te faci?Banii nu cresc in copac.Dragii mei,asta e invatatura filmului!!!Ai 2 maini,ai 2 picioare,ai 2 ochi…ai toate organele!!!Pentru ce iti trebuie droguri?Crezi ca suferi?Ha-ha, ca te-a lasat prietenu pentru alta?(sau vice-versa)Asta e suferinta?Bai oamenilor,Wake up!!!Ai o casa unde cu acoperis si incalzita.Ai haine si mancare.La ce naiba sa te droghezi?Scuzati-mi limbajul,dar chiar nu percep asta.Ganditi-va la copiii orfani,care abia traiesc de pe o zi pe alta.Habar nu au ce e ala laptop sau internet.Credeti ca acei copii dela tara care stau intr-o cosmelie au ce avem noi?Va spun ca nu toti.Sa fim seriosi…Pe mine filmul m-a impresionat teribil.Si cand i-a taiat bratul….simteam ca mi-l taie mie.E doar un film…si nu stim daca a patit cineva chestia asta(Slava cerului!)Mi-as fi dorit sa nu vad filmul,pentru ca am ramas cu sechele…acea vioara….teribil.Asta e realitatea, si nu o doresc nimanui.Filmul ar trebui redat la televizor in fiecare zi.Romania,wake up!

     
  34. NuDauNume

    Mai 2, 2011 at 4:29 am

    Filmul este absolut impresionant. Pot sa spun ca coloana sonora face 50 % din film, cat despre efecte si poveste, este un film absolut extraordinar, fara cuvinte…

     

Lasă un răspuns

 
