RSS

Intrebari

02 Oct

Toata viata ne punem intrebari. La unele aflam raspunsul in timp iar altele vor ramane pentru noi eterne enigme. Nu vorbesc in acest post despre marile intrebari existentiale gen: exista Dumnezeu, unde ne ducem dupa ce murim etc. Nu, e vorba de intrebari simple…in aparenta.

M-am decis sa scriu acest post dupa ce am vazut la tv zilele trecute un reportaj despre un tip care a primit diploma de geniu. Insa nu pentru ca descoperise cine stie ce ci doar pentru ca era foarte informat. Cu alte cuvinte, omul a inceput sa isi puna intrebari gen: cum merge un televizor, de ce ne circula sangele prin vene, cum functioneaza un ceas etc. Si astfel a inceput sa invete, si a tot invatat pana a ajuns un fel de enciclopedie umana.

Cate intrebari din astea nu am si eu…vreau sa stiu de ce se pune praful pe mobila, ce e praful, de ce ochii sunt caprui, albastrii, verzi, negrii si nu sunt rosii, de ce parul nu creste albastru, cum s-a masurat de exemplu viteza luminii, cum se aprinde becul atunci cand apas pe buton, de ce sapunul respectiv detergentul curata, cat de mica putem rupe o bucata de hartie, de ce ma vad in oglinda, de unde stiu ca imaginea mea din oglida nu este complet diferita de cum ma vad ceilalti, cum ar arata alte culori daca ar mai exista, mai exista altele? si multe alte intrebari din astea….

Sigur raspunsuri stiintifice exista pentru toate si as vrea sa le stiu. Dar sincer cred ca mi-ar fi lene sa inteleg o exlicatie cu protoni, electroni care se cioncnesc etc. As vrea ca totul sa mi se para simplu, natural, nu un text stiintific care imi intra pe o ureche si imi iese pe alta…da…stiu ca vreau multe!

 
9 comentarii

Scris de pe Octombrie 2, 2006 în Science...

 

9 răspunsuri la „Intrebari

  1. hairylemur

    Octombrie 2, 2006 at 2:10 pm

    Caragiale cred ca spunea, dar nu sunt sigur, ca „daca vrei sa cunosti lumea – priveste-o de aproape, daca vrei sa-ti placa – priveste-o de departe”.

     
  2. hairylemur

    Octombrie 2, 2006 at 2:55 pm

    //apropo – multumesc pentru link-ul din blogroll

     
  3. darkjade

    Octombrie 2, 2006 at 3:42 pm

    dap…asa e…uneori trebuie sa privesti lucrurile mai de departe sa nu te implici asa de tare…dar uneori simt nevoia sa stiu mai mult. Oare cunoasterea aduce fericirea?
    ps: cu placere:)

     
  4. hairylemur

    Octombrie 2, 2006 at 4:42 pm

    Cred ca asta difera de la om la om. Eu cred ca, printre altele, aduce mai multe intrebari.

     
  5. darkjade

    Octombrie 2, 2006 at 5:07 pm

    stii cum se spune…cu cat aflii mai multe cu atat iti dai seama ca stii mai putin…

     
  6. hairylemur

    Octombrie 2, 2006 at 5:13 pm

    Exact

     
  7. kawakawa

    Octombrie 15, 2006 at 2:38 pm

    Cu cât afli mai multe, cu atât îţi doreşti mai multe, iar asta nu îţi aduce neapărat fericirea, decât în măsura în care poţi separa clar ‘lucrurile utile, pe care tre să le ştii’ de ‘lucrurile interesante, pe care nu tre neapărat să le ştii’…

     
  8. ovidiu5700

    Februarie 14, 2011 at 7:46 pm

    :). sa stii ca dupa ce am citit ce ai scris mai sus m-am uitat pe internet sa vad de ce sunt ochii colorati :))…nu o sa iti spun de ce pt ca ar parea ca ma dau destept si nu sunt, mai ales cand vad ca tu ai si o facultate de matematica informatica si eu sunt 0 la matematica:).

     
  9. darkjade

    Februarie 15, 2011 at 9:21 pm

    🙂 Inteligenta nu se masoara in teoreme. Probabil e ceva in legatura cu pigmenti, poate chiar melanina dar sincer mi-e lene sa inteleg.

     

Lasă un răspuns

 
