RSS

Prin cimitir…

17 Iun

Ieri, am ajuns intamplator intr-un cimitir. Era seara, nu se intunecase inca, dar norii de pe cer si atmosfera relativ apasatoare lasau loc pentru sinistru. Am intrat pe aleea principala pazita de un caine batran si somnors. Tacerea din jur si pustietea ma faceau sa ma gandesc ca acest cimitir nu semana de fel cu cimitirele in care am fost eu pana acum. Nu erau cersetori la tot pasul si nici morminte deteriorate si abandonate. Totul era ingrijit iar in aer plutea un parfum ametitor de flori si ploaie. Ma simteam ca intr-un parc pustiu.

Pe fiecare cruce erau poze cu cei ce isi dormeau somnul inchisi intr-un sicriu. Ma gandeam la clipa cand le-a fost facuta poza…habar nu aveau ca acea fotografie avea sa zaca pe o cruce pentru eternitate si sa le zambeasca frumos vizitatorilor.

O banca veche din lemn pazea un mormant langa o tufa de lacrimioare (nu ma pricep foarte bine la flori…). Am citit pe cruce mesajul sotiei catre sotul adormit: „Cat ai trait te-am iubit / Cat voi trai te voi plange.” M-am gandit ca a fost un om norocos caci nu multi dintre noi avem parte de atata iubire in viata.

Ne-am oprit in fata mormantului cautat. Prietena mea a pus buchetul de flori pe lespedea de piatra si mi-a spus:”A fost un om mare!”. As fi vrut sa fi stiut ce sa spun dar nu am stiut.

Cerul a inceput si el sa planga cu picaturi mari si ne-a facut sa ne grabim spre iesire. Ne-am adapostit sub o bolta de piatra, langa paznicul somnoros. Lui nu ii pasa de ploaie, de durere sau de noi. El era fericit.

Dupa putin timp ploaia s-a oprit si am plecat. Am mai privit o data inapoi si mi-am amintit cu tristete ca va veni o zi cand fata mea nu va mai fi decat o poza pe o cruce…Dar sper ca ziua aia sa vina cat mai tarziu!

 
Un comentariu

Scris de pe Iunie 17, 2007 în Diverse

 

One response to “Prin cimitir…

  1. eXstatic

    Iunie 17, 2007 at 10:23 pm

    E chestia aia „sad, but true”… Oricum, atata vreme cat stii ca adevarata viata e in suflet, atunci nu ai de ce sa sperii sau sa te intristezi…

     

Lasă un răspuns

 
