RSS

Masters of Horror

11 Sep

In vara asta am descoperit Masters of Horror, un serial unic as zice. De ce unic? Ei bine, pana acum au aparut doua sezoane, fiecare sezon fiind format din 13 episoade. Fiecare episod este regizat de un celebru regizor de filme Horror. Am trait o multitudine de senzatii urmarind aceste filmulete…am ramas cu gura cascata, am ras, mi-am pus mainile la ochi, am simtit un nod in gat, mi-am ros unghiile, m-am scarbit si cel mai important am fost surpinsa.

O sa fac o descriere a episoadelor din sezonul 1. Sezonul 2 nu l-am vazut complet. De fapt, maine fac o saptamana de cand sun in pauza de Masters of Horror dupa seriile reptate de cosmaruri. Mi-am zis ca mintea mea merita o saptamana de pauza. Mi-am luat liber de orori o saptamani dar de maine cred ca o sa imi reiau distractia macabra.

1. Incident on and off a Mountain Road – in regia lui Don Coscarelli, deschide seria primelor 13 episoade din Masters of Horror. O poveste interesanta si bine tesuta in jurul unei femei, care se vede obligata sa aplice cateva din regulile de supravietuire invatate de la brutalul sau sot, in lupta cu un fel de monstru al soselelor colectionar de cadavre.

2. Dreams in the Witch-House – se bazeaza pe creatia lui Lovecraft si e regizat de Stuart Gordon. Din nou o poveste interesanta, poate insa un pic uzata, despre un tanar student care se muta intr-o casa inca bantuita de fantoma unei batrane vrajitoare practicanta a magiei negre. Si daca luminile cidate si soarecii cu fata umana nu sperie prea tare cu siguranta povestea in sine, prin impletirea ciudata a intamplalilor, o face.

3. Dance of the Dead – in regia lui Tobe Hooper, recunosc ca nu m-a impresionat prea tare. Povestea se invarte in jurul unei distractii destul de ciudate dintr-un pub…morti reanimati care se misca haotic intr-un dans macabru.

4. Jenifer – o poveste plina de sange si mate imprastiate sub regia lui Dario Argento. Insa e interesant de urmarit modul in care o femeie cu corp de vampa si fata de demon reuseste sa seduca, sa manipuleze mintea unui politist ce o scapa din mainile unui „criminal” si in cele din urma sa il distruga.

5. Chocolate – regizat de Mich Garris. Un episod surprinzator de „dulce” pentru Masters of Horror despre pasiunea ciudata a unui barbat pentru o femeie din interiorul careia are viziuni. O dragoste ciudata…si dulce ca ciocolata…dulce-amaruie insa!

6. Homecoming – Joe Dante semneaza regia acestei povesti despre visul american si dragostea de patrie. Soldatii mortii se intorc la viata ca sa voteze si sa lupte astfel cu sistemul care i-a condamnat la pierzanie.

7. Deer Woman – acest episod, sub regia lui John Landis, mi-a amintit de Dosarele X. Un mit ciudat pare-se ca prinde viata. O frumoasa pe jumatate caprioara pleaca in cautare de victime..si de aici crime oribile…membre sfartecate si asa mai departe.

8. Cigarette Burns – John Carpenter arunca manusa si semneaza poate cel mai bun episod al primei serii. Episodul urmareste cautare unui film bizar „La Fin Absolue Du Monde”, film care la momentul lansarii sale a produs valuri de violenta in sala si a trebuit sa fie retras din circulatie. O poveste care impresioneaza nu numai prin compozitie cat si prin imagine (hai ca nu iau in considerare matele imprastiate si ochii scosi)..vorbeam de ingeri cu aripile rupte si de durerea ilustrata prin imagini cat de bine posibil.

9. The Fair Haired Child – regizat de William Malone..imi amintesc ca l-am vazut intr-o noapte si mi s-a parut cam infricosator…sau daca nu infricosator atunci poate scarbos. Povestea urmareste un fir simplu..o familie face un pact ciudat astfel incat singurul lor copil mort sa revina la viata; 12 victime pentru o aratare schiloada care omoara cu sadism.

10. Sick Girl – in regia lui Lucky Mckee, e poveste despre un cuplu de lesbiene si despre…gandaci. Mai precis despre un „evil bug” care transforma oamenii intr-un fel de mutanti ucigasi…Insa acest episod nu e chiar atat de groaznic pe cat pare..pe departe de a fi cu adevarat horror!

11. Pick Me Up – regizat de Larry Cohen, mi s-a parut unul dintre cele mai bune episoade. Nu e neaparat un horror ci mai degraba un thriller pe care il urmaresti cu sufletul la gura despre un grup de calatori, care se vad prinsi in mijlocul lui nicaieri, intre doi criminali psihopati. Sfarsitul e cu adevart ironic dar nu il divulg! 🙂

12. Haeckel’s Tale – directed by John McNaughton, mi-a provocat cu adevarat cosmaruri. Povesteste o intamplare stranie a unui student la medicina ce cauta sa demonstreze ca mortii pot fi reanimati. Ei bine, e o zicala ce spune ai grija ce iti doresti caci se poate indeplini. Tanarul Ernst Haeckel exact prin asta trece…asa ca pregatiti-va pentru un episod cu zombie si scene de necrofilie! Enjoy!

13. Imprint – prima serie Masters of Horror se incheie cu scarbosul ( ca alt cuvant nu imi vine in minte) „Imprint”, care poarta amprenta japoneza a lui Takashi Miike. Ei bine, se spune ca asiaticii sunt un pic nebuni (poate mai mult), oricum ceea ce este cert e ca imaginatia lor zboara departe si grotesc cand este vorba de filme horror. Episodul urmareste povestea unui barbat care pleaca sa isi caute iubita, o dama de companie asiatica. Insa nu il intampina decat o poveste crunta spusa de o prostituata mai mult decat ciudata.

 
6 comentarii

Scris de pe Septembrie 11, 2007 în Critica de Film

 

6 răspunsuri la „Masters of Horror

  1. ionellita00

    Septembrie 15, 2007 at 8:16 pm

    La cat de multe sunt, eu cred ca nu le-as fi retinut nici titlurile, daramite regizorii si despre ce era vorba in ele! 😛

     
  2. darkjade

    Septembrie 16, 2007 at 12:41 pm

    am avut un mic ajutor la retinerea numelor regizorilor…wwww.imdb.com 😉

     
  3. LibertyD

    Octombrie 13, 2007 at 1:05 pm

    Super serialul 🙂

    Am vazut cateva episoade, de exemplu Takashi Miike mie mi-a placut f. mult, dar chiar nu mai tineam minte, aveam impresia ca-i in seria 2.

     
  4. darkjade

    Octombrie 13, 2007 at 9:39 pm

    @ libertyD: asa ca fir narativ e interesant de urmarit..dar puzderia de avortoni si torturile cu ace sub unghi nu sunt chiar incantator de privit…

     
  5. Ridër

    Septembrie 19, 2008 at 10:28 am

    Am realizat subtitrararile pt sezonul 1! le gasiti pe http://www.opensubtitles.org in dreptul fiecarui episod, sau mai simplu cu programul SubDownloader
    Enjoy!

     
  6. Sedaka

    Februarie 21, 2009 at 1:04 am

    Rider te rog faci suburile si pt sezonul 2?

     

Lasă un răspuns

 
