RSS

Vista in coreeana

16 Sep

Am trecut azi printr-o experienta relativ unica. O prietena m-a sunat sa ne vedem insa inainte de a ne refugia la o terasa am avut de rezolvat o problema mai dificila…Initial nu a sunat foarte greu: sa facem internetul sa mearga pentru o chiriasa a prietenei mele venita din Coreea. Mi-am zis…nici o problema…o sa comunicam in engleza.Insa comunicarea nu a fost usoara(mai degraba inexistenta)…in romana nu stia decat: „buna ziua” si „la revedere” iar in engleza vocabularul se rezuma la: „ok”, „program” si normal universalul „Internet”.

Partea si mai amuzanta era ca pe laptop avea Windows Vista in coreeana, normal. Penibilul situatiei este greu de descris…imaginati-va oameni care se uita unul la altul si nu se inteleg in nici o limba. Dupa multe multe telefoane, prietena mea a reusit sa dea de un functionar amabil de la RDS, care s-a oferit sa ii dea cateva indicatii de configurare.

Cred ca s-a intamplat in cele din urma o minune, caci mai mult pe bajbaite, a reusit sa introduca pe undeva la Network Settings username-ul si parola si Internetul a mers. Ar fi fost de preferat un shut down sau un restart dar coreeana nu prea intelegea. La auzul cuvintelod „Shut Down”, „Restart” ea zambea fericita!

Ce puteam sa mai spun…”La revedere”..asta a intels cu siguranta si mi-a facut cu mana!

 
5 comentarii

Scris de pe Septembrie 16, 2007 în Science...

 

5 responses to “Vista in coreeana

  1. ovidius

    Septembrie 16, 2007 at 2:00 pm

    Inspiratie mare au avut cei de la Microsoft care au pus pictograme cat de cat sugestive. Fara ele, cred ca nici cu o minune nu se rezolva…

     
  2. Tomata cu scufita

    Septembrie 17, 2007 at 11:31 am

    Of, nu-i inteleg pe astia care vin intr-o tara si nu stiu nici o alta limba in afara de a lor. Acuma nu ai pretentia sa stie bas romana, da’ engleza fir-ar e pe toate gardurile… weird.

     
  3. stormcloudi

    Septembrie 18, 2007 at 5:06 pm

    😀 ce frumos din partea ta sa o ajuti 😉
    si cred ca ai avut la rabdare 😀 Dar cred ca a fost o experienta interesanta si draguta

     
  4. darkjade

    Septembrie 18, 2007 at 8:09 pm

    @ ovidius: mda, oarecum au fost de folos si pictogramele, insa cred ca a fost vorba si de noroc in primul rand!

    @tomata cu scufita: sincer nici eu nu inteleg cum o sa se descurce. Poate ca e curajoasa, sau poate un pic inconstienta!

    @stormcloudi: nu am ajutat-o foarte mult! Cred ca am fost mai mult un spectator sau ii dadeam prietenei mele suportul necesar sa nu cedeze nervos!

     
  5. Gabi

    Mai 14, 2012 at 5:13 pm

    Mie sa sti ca, coreenii mi se par foarte interesanti,chiar si istoria lor. 😀
    Fain ca te-ai intalnit cu unul dintre ei.

     

Lasă un răspuns

 
