RSS

Magnificul Stephen King

21 Sep

Acum cu 60 de ani in urma se nastea Stephen King, undeva in statul Maine (stat in care de altfel se desfasoara actiunea din majoritatea cartilor sale). As putea sa dau date biografice despre King, unul din scriitorii mei favoriti, dar nu cred ca asta ar conta foarte mult…nici pentru mine nici pentru cei care citesc acum aceste randuri. Pentru asta dau de exemplu acest link. De ce imi place Stephen King? Ei bine…are omul un stil de a descrie durerea, de a deschide scalpul, de a sparge osul si de ajunge exact in creier. Si parca orice lovitura incasata de personaje, ce se confrunta de obicei cu un destin tragic, face cititorul sa isi inclesteze pumnii, pana cand unghiile ii intra adanc in carnea moale din palma lasand urme rozalii.

Acest „maestru al durerii” impresioneaza in egala masura pe cei care indragesc genul horror cat si pe cei care nu se declara impatimiti ai genului. De ce? Pentru ca intr-un fel sau altul toti iubim povestile cu fantome citite seara, la lumina difuza a veiozei de langa pat. Sentimentul placut de infiorare are o magie aparte.

Si ca sa fac cateva recomandari din opera lui Stephen King, iata ce am citit eu in aceasta vara:

carrie1.jpg

misery2.jpg

180px-front_cover_of_pet_sematary.png

shining.jpg

 
6 comentarii

Scris de pe Septembrie 21, 2007 în Personalitati

 

6 responses to “Magnificul Stephen King

  1. stormcloudi

    Septembrie 22, 2007 at 10:50 pm

    Go Stephen King!
    Filmele ecranizate dupa romanele lui mi-au facut copilaria mai…. interesanta.
    Dar ca sunt gata sa citesc si eu roman de el?
    Cu care sa incep? Ori asta ori lecturile pentru BAC 🙂

     
  2. darkjade

    Septembrie 23, 2007 at 12:41 pm

    A-l lectura pe King e intotdeauna o relaxare! 🙂 Cel putin pentru mine…Poate ca ti-ar prinde bine in pauzele de invatat o carte horror…te decontecteaza!

     
  3. micutul

    Ianuarie 6, 2008 at 9:33 pm

    Stephen este autorul meu favorit…El este pentru mine si pentru multi altii KING OF THE HORROR!!Pacat ca in Romania nu se publica si celelalte carti ale lui.

     
  4. darkjade

    Ianuarie 7, 2008 at 12:25 pm

    @ micutul: Stiu…eu am citit de exemplu Misery la calculator, chiar daca nu imi face deloc placere sa lecturez astfel o carte.

     
  5. biutza

    Ianuarie 16, 2008 at 12:00 am

    sincera sa fiu am vazut un singur film de-al lui si pur si simplu ma ingrozit…………nu am mai putut dormi cateva nopti bune dupa accea…. filmul se numeste camera 1408 si sincera sa fiu m-a marcat total ce poate face un film cu mintea omului

     
  6. darkjade

    Ianuarie 16, 2008 at 6:29 pm

    Hehe…that’s a soft one. Iti recomand Shining, e cea mai buna ecranizare a lui. Acolo chiar ca ramai ingrozit!

     

Lasă un răspuns

 
