RSS

Despre preoti si biserici

11 Iun

Se spunea odata, in urma unui sondaj, ca romanii au cea mai mare incredere in Biserica. Dar ce ascunde Biserica si cine sunt cu adevarat umilii ei servitori? Mi-e greu sa o spun dar in spatele lor se ascunde coruptia. De ce afirm asta? Ei bine…ieri am dat intamplator peste un reportaj despre „cinstea” preotilor bucuresteni, care au acceptat donatii pentru a sugera credinciosilor la slujba de duminica sa voteze unul din cei doi candidati ramasi in cursa electorala. Felictari celor de la Academia Catavencu pentru un asemenea studiu in randul preotimii, poate astfel mai deschid ochii cusuti ai asa zisilor crestini.

E trist cand iti dai seama ca nu mai pot sa ai incredere in nimic si toti te condamna pentru Dumenzeul in care crezi, doar pentru simplu fapt ca e atipic. Eu nu cred in preoti, din motivele de mai sus. Nu zic ca nu exista si oameni cu har, dar sunt atat de putini incat aproape ca se pierd in marea de inselatorii si mizerii. Preotii isi permit acum sa lase familiile indoliate cu mortul in casa, doar pentru ca nu au bani de inmormantare. Preotii joaca rolul Domnului la spovedanie, caci blameaza copii care nu au tinut post, umilesc public tinerii care au gustat din placerile carnale si omoara speranta pocaintei batranelor care marturisesc ca au facut avorturi in tinerete.

Nu vreau sa imi citeasca cineva Biblia ad-literam, pentru ca nu pot sa iubesc un Dumnezeu atat de crud. Si daca eu sunt pacatoasa pentru ca gandesc prea mult atunci cum ramane cu turma din jurul meu. Majoritatea nu se inchina in fata Domnului ci isi fac idloi din icoane si ajung sa se roage in fata unei jumatati de cartof cu o asa zisa cruce pe mijloc.

E trist ca au ajuns oamenii sa se roage din obisnuinta, sa se duca Duminica de Duminica la Biserica doar pentru ca asa trebuie. Au uitat ceea ce era esential, rugaciunea trebuia sa fie un eveniment si nu o obsinuinta….dar nu e vina lor…ci a indrumatorilor corupti care poarta numele de preoti.

Poate am blamat crestinismul dar nu asta am vrut….am ceva doar cu falsii crestini care tin predici despre ce inseamna bine si frumos. Dar nici macar nu au stiu vreodata ce inseamna asta…sau ma gandesc la varianta optimista…au uitat.

 
7 comentarii

Scris de pe Iunie 11, 2008 în Zi de zi

 

Etichete: , , ,

7 responses to “Despre preoti si biserici

  1. agriciuc

    Iunie 12, 2008 at 1:21 am

    Foarte bine scris. Am publicat si eu un articole pe aceeasi tema.

     
  2. crookedlinez

    Iunie 12, 2008 at 2:40 pm

    Ai perfecta dreptate din pacate… si inca o chestie care da de banuit in privinta asta? de ce are vecinu-miu, preotul din cartier, ditamai casa cu o curte imensa cu garaj electric si un BMW seria cea mai noua? eu sunt ateista dar totusi inteleg ceea ce vrei tu sa zici si cred ca religia fie ea crestinismul sau orice altceva, s-a dus de rapa din cauza goanei pentru bani si nu numai. e un lucru lamentabil.🙂

     
  3. Andrei

    Iunie 12, 2008 at 8:14 pm

    Despre dumnezu nu mai repet, mi-am scris aici parerea:

    http://icehot.wordpress.com/2007/02/27/basmul-cu-dumnezeu/

    cat despre preoti si toti ceilalti prefacuti (dupa cum iti spuneam de Paste si despre cei care merg la biserica doar atunci) au uitat de mult scopul. preotii trebuiau sa duca mai departe cuvantul domnului (sa zicem reclama :P), in schimb in zilele noastre nu am vazut o antireclama mai buna la nimic. asta pentru cei care inca mai cred, pentru ceilalti… daca exista dumnezeu, ne vedem acolo unde e cald si bine😛

     
  4. ex-silentio

    Iunie 13, 2008 at 7:38 am

    Nu te condamna nimeni pentru Dumnezeul in care crezi. Nici eu nu cred in preot ca om, poate doar in preot ca mesager, ca „functie”
    Sa nu uitam de preotii informatori ai securitatii, din perioada predecembrista, care faceau „rapoarte” din spovedaniile oamenilor. Ce s-a intamplat la alegeri nu e asa grav
    Credinta din punctul meu de vedere este intr-un fel interiorizata, si nu trebuie sa te duci la Biserica sa arati celorlalti ce Credincios esti tu.
    Nu e bine sa dau copy paste, dar Heine spunea ca „pentru oameni carora pamantul nu le mai ofera nimic s-a inventat cerul”

     
  5. darkjade

    Iunie 13, 2008 at 9:16 pm

    @ agriciuc: Foarte bine, am citit articolul tau! Ma intreb oare daca respectivii mesageri ai Domnului mai frecventeaza Internetul pentru a se informa si ei de ce parere creeaza comunitatii.

    @ crookedlinez: Da…din pacate religia, in adevarata ei esenta s-a dus de rapa!

    @ Andrei: Daca exista Dumnezeu, sincer cred ca o sa ii trimita la „caldura” pe acesti trimisi falsi!

    @ ex-silentio: Subscriu la ce ai scris tu, dar din pacate, majoritatea se duc la Biserica pentru ca „asa trebuie si asa e normal”, nu pentru ca simt asta.

     
  6. Parintele Mihail

    Iulie 23, 2008 at 9:33 pm

    am citit articolul si nu am nimic sa-ti reprosez,dar vreau sa spun ca mai sunt inca oameni care sincer cred in Dumnezeu si preoti care fac preotia din pasiune.

     
  7. darkjade

    Iulie 24, 2008 at 10:33 am

    @ Parintele Mihail: Nu neg asta, sunt convinsa ca exista si oameni cu har, doar ca din pacate sunt prea putini.

     

Lasă un răspuns

 
