RSS

The Dark Knight – o poveste fara eroi

25 Iul

Christophen Nolan nu cred ca avut vreodata intentia sa faca din noul Batman eroul clasic pe care il cunoastem cu totii. Probabil ca majoritatea dintre noi au inteles asta de la Batman Begins, dar The Dark Knight ne confirma faptul ca nu avem de-a face cu niciun plan eroic; nu a fost niciodata o binecuvantare sa fii Batman ( aviz tuturor baieteilor care adorm cu un acton figure cu Batman in fiecare noapte).

Sa privim catre un Batman uman, fara super-puteri, fara o lume sumbra puerila in care Gotham e cuprins de intuneric iar rau-facatorii sunt conturati sumar ; sa ne imaginml o lume in care eroul inaripat e cat se poate de real. Si daca ar fi sa fie asa atunci ar avea de luptat cu capii mafiei si cu rau-facatori complecisi.

Nu voi vorbi despre un Joker mascarici caci Heath Ledger a reusit sa-l reinventeze. S-a trecut peste bariera nebuniei prost conturate si apare un personaj nou, care se bazeaza pe o logica sfidatoare. E imposibil sa infirmi ca: „I believe whatever doesn’t kill you simply makes you… stranger!„. Oare asta ma transforma pe mine intr-un Joker?

Cum obisnuiesc sa ma axez pe personajele negative l-am remarcat si pe Two-Face. A fost un personaj nou fata de cum mi-l aminteam eu…s-a vrut a face din el un justitiar manipulat, o victima a soartei care isi axeaza nebunia pe eterna moneda. Si ghiciti ce? Surpriza a fost placuta, caci mi-a placut noul Two-Face, chiar daca desfigurarea sa batea clar inspre grotesc.

Nu am sa dau detalii asupra plotului caci e mult de povestit si nici nu si-ar avea rostul. Nu pot decat sa va invit la un film, fara super-eroi, fara copilarii si fara happy-end sau romatism lamentabil!

 
2 comentarii

Scris de pe Iulie 25, 2008 în Critica de Film

 

Etichete: , , ,

2 răspunsuri la „The Dark Knight – o poveste fara eroi

  1. Irina

    Iulie 26, 2008 at 12:49 am

    „Why so serious” ;;)
    DIn punctul meu de vedere, the Joker made the whole damn movie so damn good 😀 (merita acel oscar post mortem….poor guy…I really liked him and his parts. De cand a aparut in 10 things I hate about you)
    Cu ochii numai pe al am stat si pe pura nebunie si placere de a distruge si a manipula orice e bun.

    Regret…. ca nu l-am vazut on the big screen. Dar , cred ca a fost bestial.

     
  2. darkjade

    Iulie 26, 2008 at 12:34 pm

    @ Irina: Merita sa-l vezi pe marele ecran. Eu foarte rar ma duc la cinema, dar The Dark Knight era un must see!

     

Lasă un răspuns

 
