RSS

Iubitul ei

21 Ian

Am venit prima, punctuala ca de obicei. De fapt, imi place sa fiu punctuala si sa ii astept sa vina, asa am timp sa ma gandesc. Mi-am dat seama ca sunt plina de prejudecati, un fel de drac critic, snob si arogant si aproape ca imi venea sa urul in creier: „Inceteaza!”. Dar nu am mai avut timp sa ma chinui, sa ma torturez eu insami, caci i-am vazut venind. Se tineau de mana si probabil purtau o discutie banala. Ea m-a vazut si mi-a facut cu mana. In sfarsit mi l-a prezentat pe EL. Am dat mana amandoi si am zambit.

N-am apucat sa tes o noua panza de critici la adresa fericitului cuplu caci, m-am vazut prinsa in discutii prostesti, de complezenta, despre facultate, servici, cunostinte si relatii. M-am trezit in fata eternei mese de la Spring. Ea a vrut salata (no surprise!) iar el doar un pahar cu Pepsi. El nu bea aproape niciodata alcool, mai ales cand iese cu ea. Pana si de Revelion a baut Fanta, doar o gura de sampanie la miezul noptii. Dar deh, se accepta caci e defect profesional…merge aproape mereu cu masina, pentru ca ei ii e mai comod. Zilnic o ia de acasa si o duce la servici, iar la 5 dupa-amiaza e din nou acolo. O saruta scurt iar ea se urca langa el.

Luni o duce la facultate, marti, miercuri si joi se duc la plimbare prin magazine, unde eventual ii cumpara ceva dragut de imbracat, iar vineri de obicei merg la el ca sa…se smotoceasca. Sambata si duminica mai fac iesiri in parcuri, la padure si din nou, la cumparaturi. Cina de sambata o iau la ea, impreuna cu familia ei,  iar duminica mereu la el cu parintii lui si sora mai mica.

S-a uitat la mine ciudat cand mi-a curs o picatura de suc pe tricou. M-am sters cu mana iar tricoul a ramas de acelasi negru imaculat. Probabil ca ma considera un copil care a fugit cu circul, caci nu sunt deloc asa cum isi imagina. De fapt se intreaba cum de ea m-a placut vreodata? El e asa cum ar trebui sa fie…poarta mereu camasa si cravata si doar in weekend, cand merg la padure, isi pune perechea de blugi lalai si hanoracul de la Kenvelo. Lucreaza la banca, intr-un birou mare si aerisit. Cel mai probabil e zgarcit…caci nu da un ban pe mancare sau chirie, dar are o cauza nobila…vrea un apartament pentru ei.

La anul vor sa se casatoreasca si e mandru de sine. Ii ia mana mica intr-a sa si i-o saruta. Se uita la mine cu ochiul miop, prin lentila groasa de la ochelar, si are grija ca privirea sa mi se indrepte spre inelul finut tintuit pe inelarul ei. I l-a dat cadou de Craciun, atunci cand a ingenunchiat in fata ei si a rugat-o sa ii fie sotie. Tine minte ca mama ei si-a dus bratele impreunate la piept si a lacrimat.  Probabil ca s-a simtit mandru…

Pentru ca tacerea devenise incomoda am inceput sa vorbesc despre filme si carti. Nu-i place „Tacerea Mieilor„, din cate spunea el (ma intrebam sincer daca credea sau nu ca e cu miei), Johnny Depp i se pare un actor „de fete” iar la capitolul regizori nu indrazneste sa mai graiasca. Iubita ii lauda gusturile in literatura, cum ca amadoi ar fi fani „Alchimistul„. Afara de alchimist e un blank mare, dar nu conteaza ca e baiat bun si asta compenseaza!

Cand am plecat am incercat sa ma gandesc ca totul a fost doar o intalnire de afaceri, cu oameni imbracati in gri, genti diplomat si mutre acre. M-am uitat lung in spate si ii vedeam cum se pierd printre masini parcate pe trotuar si alti … indragostiti. Am avut sentimentul ciudat de umilire, caci EL e tot ce se poate mai rau la un prieten…E un „iubi” mic si prost, sugrumat cu o cravata teapana, cu parul cret si scurt aranjat cu spuma, ce a uitat de vremurile cand se uita la „Star Wars” si se stramba la scenele romantice din filmele sirop. Acum traieste un scenariu de chick-flick si crede ca e suficient de mare incat sa scuipe pe mormantul lui Peter Pan. Am oftat si mi-am continuat profesia de arheolog.

 
10 comentarii

Scris de pe Ianuarie 21, 2009 în Cotidiene

 

10 răspunsuri la „Iubitul ei

  1. ovidivs

    Ianuarie 22, 2009 at 12:25 am

    Cred ca ar fi destul de surprinzator sa te intalnesti cu cineva care vine de asemenea mai repede (gata cu timpul de gandire, privit carti in vitrine…). Dar se pare ca cele mai multe ceasuri raman in urma… In rest nu pari prea toleranta 😀

     
  2. darkjade

    Ianuarie 22, 2009 at 10:29 am

    Nu sunt toleranta, poate doar gresit indoctrinata. Dar imi place sa imi dau eu insami dreptate. 🙂
    Aere de copil egoist…ce sa fac.

     
  3. stormcloudi

    Februarie 1, 2009 at 11:18 pm

    Cred ca un astfel de iubit m-ar enerva la culme… Ar intra foarte repede totul sub semnul obisnuitei si banalului.

     
  4. BusterDBK

    Februarie 2, 2009 at 3:27 am

    Interesanta, critica si foarte exacta descriere, dar, desi stiu ca in calitate de simplu cititor s-ar putea sa vin ca nuca in tavan, as indrazni sa intreb daca nu cumva il numeste „soricelul” ei sau altceva de acest gen. Mi se pare la fel de respingatoare ca si celelalte chestia asta, reuseste infiorator de bine sa taie o bucata considerabila din virilitatea pe care poate ca ar trebui sa o afiseze individul.

    Nu sunt un sustinator aprig al niciuinuia din sexe, mi se pare aproximativ la fel de degradant ca si o individa sa fie numita „floricica mea”, „pisicuta”, „pisi” si altele. Brrrr…

     
  5. Oama de Tinichea

    Februarie 2, 2009 at 11:35 pm

    Da, da, si eu lucrez in banca si pe acolo sunt cam antisociala pentru ca barbatii se incadreaza in doua categorii: una a carei reprezentat e tipul despre care vorbesti tu si cealalta formata din houseri pe care ii gasesti week-end de week-end prin cluburi de fitze; atunci cand incerc sa imi analizez colegii de munca ma intreb care din categorii e mai rea si pe care sa o evit mai intai.
    Si adevarul este ca e foarte greu ca dupa ceva vreme de lucrat intr-un asemenea mediu sa reusesti sa te pastrezi pe tine; la un moment dat te saturi ca atunci cand esti intrebat pe unde ai fost sa ii spui ca tocmai vii din vama sau ca esti obosit miercuri dimineata pentru ca ai fost la concert la iron maiden cu o seara in urma sa se uite toti la tine ca la un extraterestru.
    Replica pe care o aud cel mai des este :”Cand ai de gand sa te maturizezi?”; pentru ca evident, rock’ul si atitudinea asta sunt potrivite pentru un pusti teribilist care inca nu stie cine este si e in cautari continue. Si moaca pe care o vad cel mai des este o spranceana ridicata atunci cand in ziua libera trebuie sa mai ajung pe la lucru din cine stie ce motiv si deci nu sunt imbracata „de banca”; o spranceana ridicata cu ochii pe adidasii mei jegosi sau pe tricoul meu imbracat pe deasupra unei bluze cu maneci lungi sau hanoracele lalai si tricourile ciudate.
    Se pare ca sunt la fel de „nenaturala” pentru ei pe cat sunt ei pentru mine:)

     
  6. darkjade

    Februarie 3, 2009 at 10:05 am

    @stormcloudi: In opinia mea, e tot ce putea fi mai rau . 🙂

    @BusterDBK: Sincer nu stiu cum se alinta, dar nici nu vreau sa aflu! 😛

    @Oama de Tinichea: E vorba de o simpla diferenta de stil. Nimeni nu ar avea ceva de comentat in fata unui tip simplu care lucreaza la banca fie el houser, manelist (?) sau fan Andreea Balan. Insa eu critic snobismul dureros. Stiu ca si eu sunt in definitiv snoaba, insa imi patrez criticile undeva in mine, fara sa dau lectii de mateuritate, asa cum mentionai ca ti se reproseaza si tie.

     
  7. rozgri

    Februarie 9, 2009 at 12:16 am

    Clar un tip lângă care nu m-aş vedea nici o săptămâna… Cât despre ea, s-a plafonat cum fac multe femei atunci când îngenuchează iubitul şi le cere mânuşiţele… Probabil asta a aşteptat toată viaţa.

     
  8. darkjade

    Februarie 10, 2009 at 3:17 pm

    @rozgi: Unora nu le trebuie prea mult ca sa fie fericiti!

     
  9. missesparker

    Februarie 19, 2009 at 3:49 pm

    Foarte bine scris. Când am început să citesc am avut impresia că descrii o prietenă de-a mea şi relaţia ei minunată. Bine, ce-i drept, el nu lucrează la bancă, dar regăsesc cam aceeaşi plafonare şi simţ al mulţumirii de sine, de multe ori nedreptăţit de realitate.

     
  10. darkjade

    Februarie 21, 2009 at 4:09 pm

    @missesparker: Am descris doar un stereotip…prietena mea, a ta, colega de la facultate, de la birou…o vezi peste tot, de gat cu iubi cu tot! 🙂

     

Lasă un răspuns

 
