RSS

Chestiuni livresti

06 Feb

Scriu relativ putin despre carte si carti citite caci despre un film e mai usor de vorbit (in cazul nostru blogguit) decat despre o carte. Primesc insa cu draga inima o leapsa de la Zmeura.

1. Care este cea mai buna carte citita de tine?
Numele Trandafirului – Umberto Eco

2. Ai facut cadou carti?
Da, e cel mai frecvent cadou dupa obiecte vestimentare.

3. Care este viitorul literaturii?
Literatura nu moare, nu stagneaza asa ca sunt optimista.

4. In ce limbi ai citit carti?
Romana si engleza.

5. Ce carti “celebre” nu ti-au placut?
Colt Alb – l-am citit in copilarie ca si literatura obligatorie si nu l-am digerat.

6. Ce tara a produs cea mai buna literatura?
Categoric Franta.

7. Iei notite din cartile pe care le citesti?
Nu

8. Cam cate carti ai citit pana acum?
Nu am numarat.

9. Cu ce carti ai dormit in brate de plictiseala?
Nu tin minte sa fi adormit vreodata cu o carte in brate. 🙂

10. Ce inseamnă cartile pentru tine?
O metoda de distractie si dezvoltare intelectuala in acealsi timp.

11. Care este cea mai scumpa carte pe care ai cumparat-o?
1001 de filme de vazut intr-o viata

12. Care este cel mai tare final la o carte citita?
…n-as putea sa spun ca am preferinte

13. Care este cea mai influenta carte citita de tine?
Operele lui Poe.

14 Care scriitor te-a influentat cel mai mult ?
Poe, King, Eliade.

15. Cat de repede citesti o carte?
Nu am o perioada fixata.

16. Poate literatura sa schimbe lumea?
Sincer nu cred.

 
4 comentarii

Scris de pe Februarie 6, 2009 în Diverse

 

Etichete: ,

4 responses to “Chestiuni livresti

  1. spyked

    Februarie 22, 2009 at 10:09 pm

    16. Poate literatura sa schimbe lumea?
    Sincer nu cred.

    Ba eu zic că a făcut-o deja, deși nu neapărat în sensul pozitiv. De exemplu aia cu al lui Potter, englezoiul.

    Dacă nu te referi strict la beletristică, ți-aș da drept exemplu niște lucrări mari de fizică, da’ nu știu dacă te interesează și oricum probabil ai auzit deja de ele.

    Literatura de acum… să fiu sincer, nu știu cum ar putea Cărtărescu (de exemplu) să schimbe ceva; avem nevoie de un pic mai mult. Who knows.

     
  2. darkjade

    Februarie 23, 2009 at 2:09 pm

    @ spyked: Cred ca influenta literaturii asupra maselor (care din pacate rasfoiec doar CanCan) este minora 😦 .

     
  3. spyked

    Februarie 23, 2009 at 10:26 pm

    Într-adevăr, influența directă (și cea indirectă în anumite cazuri) e insesizabilă. Totuși, trebuie să remarcăm că trăim într-o societate de consum (care trece prin schimbări interesante în prezent), în care oamenii pasionați de literatură există, asta așa, privind jumătatea (sfert, 1%, zi-i cum vrei) plină a paharului și ignorând majoritatea de gol. E de ajuns că există comunități online (românești și străine) de literatură/fotografie/artă la modul general, iar asta influențează destul de mult felul în care merg rotițele în lumea asta.

    Spun asta fără să o dau prea tare în filosofii, fiindcă nu mă aștept ca strungarul din Berceni să citească altceva decât Cancan (altfel, are și el rolul lui în societate); în mod asemănător, eu probabil mi-aș face praf o mână și-un picior în strung, dar asta nu înseamnă că strungul nu influențează lumea (scuzați comparația dusă la extrem).

    Acum nu știu dacă nu cumva ne referim la două lucruri complet diferite. Eu mă gândeam la lume în ansamblul ei și nu la indivizi.

     
  4. darkjade

    Februarie 24, 2009 at 9:29 am

    Foarte adevarat ce spui, insa eu nu prea gandesc asa decat in zilele mele, „luminate”, sa le spunem. Pentru mine majoritatea populatiei e de cele mai multe ori maculatura si nu spun asta cum ca m-as considera eu caimacul de pe lapte, ci pur si simplu pentru ca traiesc intr-un mediu cu o cultura de „strungar din Berceni” (te-am citat), care din nefericire nici nu isi indeplineste umila profesia.

     

Lasă un răspuns

 
