RSS

Arhive zilnice: iunie 9, 2009

Drag me to hell

Acum cateva luni bune o poza oarecare de pe imdb s-a intamplat sa-mi atraga atentia. Era o batranica uratica foc, ciacara, si care avea probabil  oroare de dentist (concluzie pe care am tras-o dupa ce am vazut ca nici cu protezele nu era prea grijulie). Normal ca m-am amuzat si nu am rezistat sa nu dau click pe filmul de langa poza cu „bunica lui Marilyn Manson” (asa cum am numit-o ).

Old Lady

In ziua aceea am aflat de „Drag me to hell”. Ca orice omulet curios, nu am rezistat si am cautat trailerul. Cu nota de snobism cu care tratez cam tot ce inseamna „horror nou american”, m-am amuzat din nou. Mi-am spus ca e doar un film cu o batrana sinistra, efecte speciale cu cadavre nitelus cam putrezite si cateva membre paroase de draci care aveau sa o aduca de par pe saraca protagonista, in caldurosul lor barlog.

Pe masura ce evenimentul lansarii filmului se apropia au inceput sa curga criticile pozitive, si am auzit cum ca ar fi noul horror al mileniului 3. Nu m-am gandit decat ca: „Na, vreau sa o vad si pe asta!. Domnule Raimi, te implor, sperie-ma!”

Ei bine, Sam Raimi nu s-a laudat degeaba si a facut o treaba cat se poate de buna si decenta pentru un horror blockbuster american. „Drag me to Hell” nu te sperie in mod special pentru ca iti arata cadavre, draci si oameni posedati de Lamia contorsionati intr-un mod sinistru. Pur si simplu e un film care nu iti lasa timp sa respiri si intr-un final ajungi sa cedezi nervos si sa tresari al dracului de tare chiar si cand o batista pluteste sinistru prin aer si se lipeste de parbriz.

Un mare plus din partea mea este combinatia extrem de reusita intre un umor de tipul gore si horror-ul in esenta pura. Batranica de care spuneam la inceput e in acelasi timp sinistra dar si teribil de amuzanta atunci cand molfaie fara proteza pe barbia protagonistei. Si culmea e ca iubeste sa molfaie, si o face si cand este intre patru scanduri si varsa un lichid verde si puturos pe pielea fina a blestematei. Batranetea bat-o vina!

Un film despre o fata, o batrana si un blestem. Poate ca ingredientele sunt atat de comune pentru un horror, unde mai pui ca mai e si blockbuster. Dar per total, un rezultat de nota 10 (bine fie cu minus in fata ) 🙂 .

 
3 comentarii

Scris de pe iunie 9, 2009 în Critica de Film

 

Etichete: , , ,