RSS

Tie de ce iti plac vampirii?

15 Iun

Ne plac pentru ca sunt fascinanti. Au pielea neteda si alba, ochii sticlosi si luminosi ca cei de felina si o dantura…sa zicem cel putin de invidiat. Vampirii sunt un  fel de monstrii frumosi, senzuali si intelepti pe care adoram sa ii urmarim ori de cate ori avem ocazia, fie pe micul sau pe marele ecran.

Eu una sunt curioasa daca monstrii insetati de sange s-au nascut odata cu Bram Stocker, sau daca mitul ar fi existat cu mult inainte, doar ca nu a avut cine sa il „mulga” incat sa-l faca pur si simplu comercial.

Atunci cand existau doar vechile mituri populare despre spiritele rele ce reveneau din mormant pentru a-i chinui pe cei vii, sunt convinsa ca nu existau fanatici care sa asprire la nemurire, sau la saruturi senzuale pe gat de la buze rosii si insangerate. Oh, well…timpurile s-au schimbat si vampirii au devenit o fantezie aproape necesara. Iata ce categorii remarcabile am intalnit pe micul si marele ecran:

Dracula

12754__dracula_l Poate cel mai apropiat vampir de traditiile populare (nu e de mirare, caci e si cel mai „batran”) a reusit pur si simplu   sa ia mintile regizorilor de la inceputul secolului 20 pana in prezent. Trista poveste a vampirului indragostit a reusit sa infioare si sa sensibilizeze in acelasi timp masele. Cu Dracula s-a nascut cultul vampirului. Sta retras in intuneric, alb si palid, de o tristete profunda vampirul este in acelasi timp o bestie, caci se transforma in  lup, sobolan sau liliac, cele mai marsave creaturi asa cum spunea profesorul Van Helsing. Sa nu uitam insa ca intr-un vampir, chiar si asa malefic precum Dracula, a ramas un dram de umanitate…ah amore!

Cronicile Vampirilor

cruise_lestat_2Pana sa apara fenomenul „Twilight” cam toate adolescentele goth erau in secret indragostite de Lestat. Nu neaparat de crudul si fermecatorul personaj interpretat cu maiestrie (nu mi-e rusine sa spun) de Tom Cruise, ci mai degraba de vedeta rock din „Queen of the Damned”. Recunosc si eu, ca vampirii lui Anne Rice sunt vampirii mei favoriti. Sunt personaje de un clasicism rafinat, care se misca unduitor, dar fara a da intr-un „slow-motion” putin penibil. Intrunesc tot ceea ce inseamna frumusete gothica, dorm in scrie captusite cu purpura, se ascund de soare, canta melancolic si sublim la vioara (sau hai sa mentionez si vocalul – cu referinta la Marylin Manson), fiind totodata, ca si in cazul contelui Dracula, monstrii. Da dragii mei, si Anne Rice ne aminteste ca vampirii nu sunt catelui gothici de companie.

From Dusk Till Dawn

FromDuskTillDawnUite cum sa sta treaba…hai sa uitam ca vampirii sunt frumosi, ca au totusi un suflet, ca mor de fiecare data cand ucid si ca inca mai plang dupa iubirea pierduta.  In atingerea baghetei lui Quentin Tarantino au iesit niste vampiri teribil de petrecareti, care se ascund intr-un bar, mai mai ca fac bai cu tequila si danseaza formidabil pe mese. Eh, din pacate, atunci cand soarele apune vor sa cineze si atunci renunta putin la a mai fi prietenosi si devin urati ca dracu, niste monstruleti cu bot de sobolan si teribil de insetati…dar nu de tequila.

30 Days of Night

30-days-of-nightDin seria cu vampiri rai si urati am ales sa mai vorbesc despre cei din 30 Days of Night. De ce mi s-au parut speciali? Ei bine, nu sunt vampiri care dorm in cavoul bunicii si nici nu stau ca rozatoarele prin canalurile metropolei. Avand un grad de inteligenta ceva mai ridicat s-au gandit sa se mute in Alaska si asa pot sa profite linistiti de 30 de zile de noapte in timp ce mesteca la omuleti. Da, si ei sunt uratei, cu o aliura putin antica, dar in definitiv raman la esentele vampirismului: monstruleti agresivi!

new-twilight-images-of-bella-and-edward12Twilight

Inchei prezentarea mea de tipologii vampiresti cu vampirii vegetarieni din Twilight. Cred ca in esenta povetea e doar un chick flick care se vrea a fi un fel de poveste de dragoste imposibila (asa cum este cazul Contelui Dracula), doar ca a fost adaptata cu zorzoanele de rigoare incat….sa straluceasca! (da, la propriu, vampirii din seria Twilight stralucesc…). Eu am rugamintea sa nu ii mai numim vampiri doar pentru ca musca din niste caprioare ranite  si au look nitelus mai gothic. S-a vrut  ca Twilight sa  aduca niste vampiri mai pasionali decat Dracula si mai umani decat bietul Loius, din Interviu cu un Vampir. Din pacate ne-a adus niste personaje lucioase si….si cam atat!

 
18 comentarii

Scris de pe Iunie 15, 2009 în Critica de Film, Enigme, Entertainment

 

Etichete: , , , , , , , ,

18 responses to “Tie de ce iti plac vampirii?

  1. BusterDBK

    Iunie 15, 2009 at 8:49 pm

    Hmm… Prima mea „intalnire” mai serioasa cu vampirii a fost nu intr-un film, nu intr-o carte ci intr-o serie de jocuri video, destul de apreciate (si planse acum, cand echipa producatoare s-a dus naibii inainte sa termine istorisirea) pentru povestea lor. E vorba de o poveste complexa, scrisa cu cuvinte mari (dar bine plasate) si cuibarita intr-o lume ciudata si, din ce in ce mai mult, condamnata la distrugere.

    Seria de jocuri se numeste Legacy Of Kain si incepe la scurt timp dupa ce niste edificii care ar fi trebuit sa mentina echilibrul in acea lume sunt corupte de o forta necunoscuta. Nu dau prea multe detalii despre ce se intampla dupa, pentru ca as risca si sa stric povestea pentru cei care poate n-au savurat-o inca si as si sari de la subiect.

    Vampirii din acea lume (Nosgoth pe numele ei de pristina) au, in functie de etapele istoriei in care se afla jucatorul, diverse roluri. Unul este cel de fiinte angelice, caste si nemuritoare, protectoare ale celor 9 Piloni ai Nosgoth-ului (edificiile de mai sus). Altul, dupa ascensiunea speciei umane si decaderea sangelui vampiresc, de bieti caini vanati, haituiti si aproape exterminati. Alteori sunt fiinte monstruoase, intelepte, dezgustate de oameni si de soarta tot mai cruda care ii asteapta, prinsi in discutii filosofice legate de natura timpului si de libera vointa in incearcarea de a-si salva specia si lumea.

    Jucatorul este mereu fie de partea lor fie de partea unui fost vampir, devenit in urma unei executii putin mai… speciale un demon devorator de suflete. Puterea de care cele doua personaje principale (vampirul Kain si demonul Raziel) dau dovada, incapatanarea lor aproape eroica (cei doi sunt in fapt niste antieroi), intelepciunea rece si amorala a lui Kain si dorinta lui Raziel de a afla adevarul din spatele intregii nebunii si de a-si gasi linistea fac din cei doi niste personaje memorabile.

    Sper ca am reusit sa enumar, dupa atatea paragrafe scrise (🙂 ), cateva din trasaturile care mi s-au parut mai interesante la cei doi. Dar, cum risc sa fac deja propaganda pentru seria asta de jocuri daca mai continuu, voi lasa intro-ul unuia din jocuri sa vorbeasca.

    P.S.: I think I know what the next Quentin Tarantino movie I watch is going to be🙂 .

     
  2. darkjade

    Iunie 15, 2009 at 9:04 pm

    Merci de completare, in primul rand! Eu recunosc ca am o cultura de gamer aproape la pamant si cred ca unele joculete chiar mi-ar trezi interesul.

     
  3. ViolentDisorder

    Iunie 16, 2009 at 10:38 am

    Iti ador articolul!Sunt pasionata de mult timp de vampiri si cred ca am vazut cam toate flmele,am citi Dracula,Cronicile Vampirilor si momentan a reusit cineva sa ma corupa sa-mi cumpar seria Twilight si a inceput sa-mi placa,dar cum ziceai si tu,chestia cu ‘stralucirea’nu-mi place.Felicitari pentru articol,foarte reusit,ai surprins vampirii in esenta lor adevarata:)

     
  4. eek

    Iunie 16, 2009 at 3:44 pm

    Si eu am vazut multe filme cu vampiri, am jucat si multe jocuri tot cu vampirir, am si citit multe carti, si asa mai departe, cu vampiri… Si recunosc, ca Lestat in Queen of the damned m-a impresionat si pe mine, in schimb Twilight nu merita sa fie numit film cu vampiri, ok nici macar film bun. Iar romanul, seria, ce-o fi, e nasoala… Romantism exagerat lipsit de originalitate. Si faza cu stralucirea… penibila, cred ca esti de acord.
    Bloodrayne, jocul, e si el misto, numai ca se axeaza mai mult pe sexualitatea vampiritei in cauza, sexualitatea si violenta asociate, e ok.
    Am mai vazut un film cu vampiri, nu-mi aduc aminte titlul, stiu doar ca un tip circula cu un vanator de vampiri,pe jumatate vampir si el, si gasesc o fata care e pe punctul de a se transforma. Si aici, vampirii negativi se distreaza cu bautura si asa mai departe. Probabil tequile.😉 Doar ca nu in baruri, ci in masina.
    Oricum, articol frumos, vampirii raman oarecum „sexi”, intr-un mod mai goth, dark sau asa, pentru adolescente, sau nu.

     
  5. darkjade

    Iunie 16, 2009 at 8:20 pm

    @ ViolentDisorder: Multumesc frumos pentru aprecieri! Si pe mine ma pasioneaza vampirii, dar mai am recuperat la filme. Am Descoperit niste top 10-uri pe youtube cu filme vampiresti si sincer habar nu aveam de ele.🙂

    @ eek: Din seria Twilight nu am vazut decat filmul. Nu imi doresc sa citesc cartile…ce mai, sa imi zic despre stralucire…. Din pacate la categoria jocuri sunt „0” …nu prea m-au tentat decat cateva joculete, dar fara vampiri.

     
  6. Ruxandra

    Iunie 16, 2009 at 9:41 pm

    Mie mi-a placut Twilight. Nu neaparat din cauza vampirilor, ci datorita povestii de dragoste. Cred ca asta e esenta in saga aceasta. Sigur, daca Edward ar fi fost un vampir goth, care ar fi murit la lumina soarelui, sau care nu s-ar fi putut abtine de cate ori o vedea pe Bella, lucrurile ar fi fost „nitel” mai complicate…dar ideea e sa fie suficient de complicate cat sa dea dramatism povestii de dragoste.

     
  7. darkjade

    Iunie 16, 2009 at 9:50 pm

    @ Ruxandra: Vampirii din „Twilight” se indeparteaza un pic cam mult de tiparele clasice, Poate ca sunt generatia de vampiri contemporani, nu neg asta (asa cum e si Bill Compton din „True Blood” – alta saga care nu imi place deloc). Raman la o parere de batran comunist cum ca, era mai bine pe vremea noastra!🙂
    Nu am negat niciodata povestea din dragoste din „Twilight”, nici nu mi-am propus asta, vorbeam strict despre ideea de vampir.

     
  8. Tomata cu scufita

    Iunie 18, 2009 at 1:24 pm

    hehe, fain post.
    Si mie-mi plac vampirii si nu de la Twilight incoace.🙂

    Stiu ca vorbeai despre filme, da’ oricum Angel din Buffy, spaima vampirilor era un sexos si jumatate.😛 Si mai erau pe-acolo cativa malefici, da’ tot faini.

    N-am citit nici o carte despre vampiri, desi am Twilight in biblioteca.😀 M-ar tenta sa citesc Interviu cu un vampir, ca mi-a placut povestea.

     
  9. darkjade

    Iunie 18, 2009 at 7:57 pm

    @ Tomata: Si eu mi-l amintesc pe Angel, era suficient de tragic incat sa imi placa🙂 . Doar ca pe vremea aia tot ce-mi doream era sa fiu si un vanator de vampiri (aveam cam 11 ani). Prin urmare, cred ca l-as fi casapit si pe Angel, doar doar sa am si eu super-puteri.

     
  10. LSD

    Iunie 26, 2009 at 2:25 pm

    http://www.southparkstudios.com/episodes/210813

    un episod din south park in care apar niste „vamp kids”. foarte funny, sincer, si potrivit cu postul😀

     
  11. dyeangel

    Iulie 2, 2009 at 3:40 pm

    Si eu sunt fan filmelor cu vampiri. Desi am vazut doar cinci au reusit sa ma captiveze. Abia astept sa apara toate filmele din colectia twilight. Primul film vazut a fost „Interviu cu un vampir” si stiu ca ma indragostisem de Tom Cruise si de puterile lui. Mi-as dori sa mai vad filme cu vampiri asa ca la ora 22:00 pe ProCinema sunt filme de genu ori cu vampiri ori cu fantome. Si daca m-ar putea ajuta cineva sa imi mai zica titluri de filme cu vampiri as fi incatata.Apropo super descriere la toti :))

     
  12. dneli

    Octombrie 23, 2009 at 12:58 am

    ”Trebuie sa lamuresc aceste interpretari ale voastre….ma irita…Suntem doua feluri de vampiri…
    cei ce se hranesc cu energie si cei ce se hranesc cu sange.
    Nu suntem nemuritori asa cum spuneti voi! Suntem la fel de vii ca si voi! desii uneori viata noastra este mai lunga decat a oamenilor nu este vorba nici de o perioada de sute de ani! Deasemeni nu suntem morti! inainte sa fim ceea ce suntem nu am murit! a fi transformat nu implica moartea. Chiar si in comunitatea noastra sunt diferente de opinii…daca se poate ca cineva sa fie transformat sau nu. unii sunt de parere ca se nasc asa pe cand altii spun ca este posibila transformarea oamenilor(desii pt mine cel putin suna a fictiune) nu s-a auzit pana acum ca cineva sa fie transformat! contrar parerii voastre.
    Vampirii nu pot fi distrusi de lumina…suntem sensibili la ea, este adevarat, de aceea sunem nocturni dar de cele mai multe ori suntem obligati sa iesim ziua pt munca sau alte necesitati.

    Noi nu avem colti….si ei nu apar sau dispar miraculos asa cum ati vazut in filme sau povesti. este adevarat ca unii au caninii un pic ascutiti ceea ce aduce cu colti dar se intampla rar…am vazut oameni normali cu dinti in stilul asta. Si inca un lucru un vampir nu isi musca prada atunci cand se hraneste…ar fi mult prea neigienic dar si dureros pt om.
    Noi nu avem puteri speciale, nu ne transformam in lilieci, nu trecem prin usi, ziduri sau geamuri!!!
    Este adevarat ca avem simturile mai dezvoltate cum ar fi faptul ca noaptea avem o mai mare finete vizuala, unii dintre noi si-au dezvoltat capacitatea celui de-al saselea simt cum il numiti voi.

    crucile, bisericile si alte lucruri numite de voi sfinte nu ne distrug…usturoiul de asemenea…desii stiintific vorbind usturoiul da un anume gust sangelui datorita proprietatilor lui si din aceasta cauza evitam sa bem un astfel de sange…….”

     
  13. darkjade

    Octombrie 23, 2009 at 10:00 am

    @dneli: Nu cred ca ai inteles; articolul de fata se refera strict la vampirii din filme. Nu am facut nicio referire la vampirii reali, si nici nu am pus problema daca acestia exista sau nu.

     
  14. alezabeta

    Februarie 14, 2010 at 5:53 pm

    waw mie imi plac foarte mult vampirii am o atractie pentrui iei uneori sunt salbatica nu imi place usturoiul imi place luma plina si dintii mei sunt cam ascutiti dar nuj ma tem mi-ar place sa fiu vampir (nu sunt nebuna)

     
  15. darkjade

    Martie 4, 2010 at 12:20 am

    @alezabeta: Probabil ca ai vazut prea multe filme cu vampiri🙂

     
  16. mihaela

    Aprilie 24, 2010 at 7:21 pm

    da imi plac …la un moment dat am fost chear obsedata de twilingt adr mia trecut dupa ce am vazut si am citit primele 4 serii dar dupa acceea …mam uitata la primul episod din „jurnalel;e vampirilor”(the vampire diaries”si in 2 zile am vazut toate episoadele online pana la 20 e super film chear cred ca e mai bun decat amurg sau luna noua acolo nu e vorba doar de cum se tot cearta ewduard si jacob pt. bela e adevarat ca si in vampire diaries e la fel dar e mullllttttt mai mult suspans si actiune adica in”vampire diaries e vorba de cum se elena sae indragosteste de aman2 frati salvatore chear daka damon este un tip rau care omoara pe toata lumea iar stefan mai putin rau…e super serialul si chiar il recomand daca vreti sa vedeti episode online …www.filmeonline.org si cautati vampire diaries e chear foarte interesant va asigur ca va ,va placea…suces in continuare

     
  17. torvikreviews

    Mai 20, 2010 at 11:37 am

    Mie numi plac vampirii😛 They suck…to much balls.

     
  18. darkjade

    Mai 20, 2010 at 4:08 pm

    @ Mihaela: Si mie imi place Vampire Diaries. E un experiment reusit, avand in vedere cartile, care sunt relativ slabute spre foarte slabute.

    @Torvik: Dar ce iti place tie?🙂

     

Lasă un răspuns

 
