RSS

Azi citim

16 Aug

De cateva zile un pitic mic imi tot topaia pe creier; spunea citeste Nietzche, ai putea sa fii surprinsa, ar putea sa iti placa si poate ca in sfarsit o sa intelegi… Piticul mic m-a chinuit rau intr-o zi si m-a pus sa caut mult pe wikipedia si apoi pe google ca sa vad si eu ce graieste Zarathustra. Nu mi-a fost greu sa gasesc si eu „Thus Spoke Zarathustra” asa ca mi-am si inceput lectura. Un singur impediment, monitorul. Nu, nu imi place sa citesc la calculator. Simt ca ma dor ochii si cred ca nici daca nu mi-as ignora usorul astigmatism si mi-as pune ochelari nu m-as simti mai bine. Asa ca iata-ma azi, prin Romana, irosind cu mare folos 2 ore prin Carturesti si Diverta.

Am intrat intai in Carturesti, pentru ca stiam ca aici se gasesc de toate. Si credeti-ma dragii mei, nimic nu e mai placut decat sa rasfoiesti carti. Atentia mi-a fost intai captata de raftul de pe la litera N, unde era ceva din colectia Nabokov. Frumoasa mea Lolita mi-a luat ochii imediat, si dupa ce am mai rasfoit-o putin (asa sa gasesc replicile pe care le stiu pe dinafara), mi-am indreptat atentia spre „Invitatie la Esafod„. You could be my next one mi-am spus dupa ce am studiat-o putin.20070112121815esafod

La etaj am gasit in sfarsit raful de filozofie-psihologie dar nu a fost sa fie.  Am gasit doar „Cazul Wagner” si „Amurgul Idolilor„. Nu domne, nu! Ich will Zarathustra!  Asa de plictiseala, am mai rasfoit putin o enciclopedie criminal celebri si m-am infiorat putin, in spcial de creativitatea celor de prin Evul Mediu si perioadele imediat urmatoare.

M-am bucurat enorm sa gasesc si Diverta deschisa duminica. Stiu ca nu m-am uitat atent dar nu am vazut unde au mutat micul raion de IT. Doar marketing si carti aseiste. WTF??? Mai sunt si oameni care nu termina ASE-ul.

In raionul de beletrisca am gasit ca de obicei de toate, afara de ce imi trebuie mie, normal. Aici nu aveau decat „Cazul Wagner„. Nu, eu vreau Zarathustra! Aici o sa izbucnesc, o sa explodez pentru ca nu mai pot. Cand m-am intors ce-mi vad ochii. Pe asta.  edward-cullen

Nu vreau sa fiu rea sau snoaba, dar m-am saturat ca de fiecare data cand ma uit dupa o carte sa il vad pe Edward. Nu, nu vreau sa aflu totul despre familia Cullen, nu vreau sa aflu ce face Bella si in niciun caz nu vreau sa-i vad moaca in spatele cartilor scrise de Platon, Kant si Nietzche. Imi pare rau, nu vreau sa incep sa-i urasc, asa ca expuneti-i mai cu mila.

Revenind la ganduri mai placute, ce-mi place mie la Diverta sunt enciclopediile. Am rasfoit o enciclopedia a fenomenelor paranormale (momentan sunt obsedata de numele corabiei misteroase Mary Celeste), si o minunata enciclopedie a evolutiei costumelor de-a lungul secolelor. Uneori cred ca mi-ar fi placut sa traiesc in alt secol si sa renunt cu placere la tinuta mea old school. Macar as fi avut fustita impunatoare si frumoasa si nu mi-ar mai fi reprosat nimeni ca umblu cu dresul rupt.

To conclude: I needed this.  Si ar fi placut sa vin in fiecare duminica cu 2 ore mai devreme la intalniri doar ca sa ma uit la carti. Deci, cine vrea sa iesim duminica viitoare..?  🙂

 
5 comentarii

Scris de pe August 16, 2009 în Cotidiene, Cultura

 

Etichete: , , , ,

5 responses to “Azi citim

  1. Ala negru de gafaia

    August 17, 2009 at 12:24 am

    Eu vreau sa mergem…nimic mai frumos decat sa iti petreci timpul cu cineva printre carti…..decat de unul singur…. 🙂

     
  2. darkjade

    August 17, 2009 at 11:01 am

    Sure. I would love that so much. 🙂
    Cred ca ne-ar uita Dumnezeu prin raionul SF si horror. 🙂

     
  3. The Peacekeeper

    August 20, 2009 at 10:37 am

    Suna bene faza cu roaming through bookshops. 😀 Fac si eu de-astea si de fiecare data plec cu ceva one way or another.

     
  4. Rux

    August 22, 2009 at 9:24 pm

    Vreau si eu la carti! Am nevoie sa citesc ceva bun. Si eu vazusem o carte despre fenomene paranormale si ma apucasem sa o rasfoiesc. Foarte interesanta, dar cam sumar. Bine, acu daca ma apuc de fenomene paranormale, cine stie ce idei imi mai vin.=)))

     
  5. darkjade

    August 24, 2009 at 7:38 pm

    Pai, haideti odata prin Carturesti! 🙂 Sigur gasim ceva.

     

Lasă un răspuns

 
