RSS

Traiesc in Stepford

25 Sep

Numele meu este Joanna si recent mi-am dat seama ca traiesc in Stepford*. Lumea mea era candva foarte diferita; umblam in carduri cu fete asemeni mie, chicoteam, ne ignoram adolescenta timpurie (sau putin mai avansata) si jucam inca elasticul si coarda, iubeam mima si uneori ne speriam seara spunand povesti cu tenta horror. Ma gandeam atunci cu oarecare entuziasm la timpurile cand aveam sa crestem. Eu aveam sa devin designer grafic pentru o casa de moda, sau aveam sa lucrez, sau mai bine zis sa lansez tot ce seamna efecte speciale in filmul romanesc. Si nu ar fi contat ca acasa avea sa ma astepte un sot iubitor si un puradel, eu as fi avut mereu chef sa ne intalnim din nou, sa chicotim, sa radem de cunoscutii snobi si prosti, si sa incheiem cu totii seara fericiti la o partida de mima (da am fi luat si sotii 🙂 ).

Dar ca in orice poveste s-a intamplat ceva ce avea sa strice armonia. Atat ea, cat si ea, si ea, si mai ales ea au devenit neveste din Stepford.

Sotiile din Stepford obisnuiesc sa se intalneasca destul de rar, caci viata persoanala nu le perminte. Putinele intalniri sunt incununate de discutii platonice despre invitatii de nunta, haine, puradei in plan in maxim 2 ani, proiectul sec de la birou cu baza de date, excursia din Slovenia de vara trecuta, monturile care o chinuie cumplit pe mama lui, permanentul viitoarei cumnate si….as putea continua. Peste probabil un an sau doi se vor intalni in acelasi loc, la un pahar de ice tea, iar discutiile vor degenera in cratite de aluminiu, tigai de teflon si inalbitorul minune care scoate toate petele de pe lenjeria lui iubi.

Fostii iubi vor deveni in maxim doi ani barbati respectabili si cat mai probabil tatici. Desigur ca vor avea un inceput de calvitie si 10 kilograme in plus, dar ele ii vor iubi la fel de mult. Doar sunt neveste loiale si constincioase. Ani frumosi au sa urmeze pentru ele. Se vor plimba cu caruciorul prin parcul Cismigiu iar scurta pauza de ice tea, de doar o ora, se va lungi substantial. Pentru un timp aveau sa se simta din nou ca in liceu. Au sa zambeasca melancolic si se vor simti din nou adolescente, chiar daca urlatorul mic din carut va reusi sa le tulbure mereu sirul gandurilor.

Anii frumosi trec din pacate mult prea repede si se trezesc brusc inchise intr-un birou ingust, cu 30 de kilograme mai plinute. Micutul urlator este deja adolescent, ascunde in ghiozdan pachetul de Marlboro si esarfa de pe gat aluneca constant de pe umar lasand la iveala muscaturi de toata frumusetea. Iubi, cel pe care l-au crezut un heruvim salvator, este mereu plecat si, uneori, seara tarziu, vine acasa cu un discret miros de Chanel pe guler.

Ea a murit intr-o dupa-amiaza, cand spala rufele. S-a intamplat brusc atunci cand i-a cazut inalbitorul din mana si s-a imprastiat peste covorasul din baie decolorandu-l. S-a prabusit in genunchi si a inceput sa planga pentru ca a realizat ca in tot acest timp uitase un singur lucru: sa gandeasca. Si-a strans genunchii la piept in timp ce se bataia nevrotic si flashuri din jocul de mima au inceput sa ii curga viu in minte.

Numele meu este Joanna si traiesc Stepford. Am renuntat sa joc mima si sa chicotesc impreuna cu semenele mele pentru ca ele nu mai vor (sau au uitat, imi e tot una). Poate ca ar trebui sa ma tem sa nu ajung si eu un astfel de robotel nevasta, sau au poate ar trebui sa regret vremurile de demult dar nu am timp. Eu ma misc, ma adaptez si evoluez. So… I’ve joined the scouts and I’m loving it! 🙂

*Nota: Cu referire la nuvela Irei Levin, „The Stepford Wives”.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Septembrie 25, 2009 în Cotidiene, Enigme

 

Lasă un răspuns

 
