RSS

Realistul

06 Noi

Deci…sunt bun cunoscator de PHP, ASP si iubesc OOP. Am programat in C++, Java, PHP, ASP, Delphi si LISP. Cunosc la perfectie JavaScript. M-am ocupat o vreme cu validarea de chestionare folosind JavaScipt si PHP. Momentan lucrez ca analyst programmer.” Cum imi suna asta? Mie, a interviu. Il vad stand pe un scaun lejer cu un rucsac langa piciorul scaunului. Si ar trebui sa ma deranjeze? Nu deloc…doar ca asa e el mereu. Cum adica? Adica…atat.

Realistul mi-e frate de sange asa ca nu ar trebui sa ma iau de el dar cred ca merita cineva care sa il traga de urechile nespalate. In clasa a 8 a a pus prima data mana…nu pe revista Playboy pe care le ascundea fratele sau sub pat, ci pe „cutia cu butoane” (am citat din definitia calculatorului a unui ilustru cadru didactic de-al meu din clasa a 8 a). La inceput s-a jucat, a apasat pe toate, a desfacut unitatea de doua ori ca sa vada tot ce contine inauntru. In clasa a 9 a era deja la mate-info si brusc a inceput sa isi iubeasca viata. Fetele, chiar daca nu erau frumoase, erau prostute si natange, iar el aparea cu tema la info ca un fel de Iason cu lana de aur.

Da, in liceu a fost realistul rebel. Olimpic la info (in faza pe sector…dar nu conteaza chicks fall for it), campion la Quake si CS, heavy drinker la partyuri (unde intotdeauna dadea la boboci spre dimineata), and not to mention, a great kisser. Pana si lui ii parea ciudat, dar gasculita aia proasta de la stiinte sociale, care habar nu avea de programare sau de teoremele lui Lagrange, l-a sarutat pasional la majoratul amicului de la B.

Realistul nu a citit si nu a creat ci a facut ceea ce a stiut el mai bine…a scris, cod. Si ce-i rau in asta? Niciodata nu le-a avut cu sloavele. In facultate a devenit un guru OOP si apoi a invatat singur PHP si ASP. Ii plac de obicei habarnistele, dar se plictiseste repede. Si-ar dori o fata cu care sa vorbeasca la prima intalnire despre parcurgerea in adancime si matricile rare…dar asta e doar un vis difuz de-al lui.

Momentan am pasit inapoi. Mi-am abandonat fratii realisti si am parasit sfera metafizica a limbajului codat in PHP, pentru ca brusc m-am simtit furioasa si amuzata. Daca eu as fi un vis difuz atunci realistul ar fi un simplu muncitor in uzina de la Apaca. Care e diferenta intre o tanti care da la gherghef si php-istul? Niciuna…doar ca unul din ei e fudul.

Fara sa fiu rea, ci doar nervoasa, as intreba un programator „realist, pur sange”…ce e dincolo? Un dram de cultura? Film carte? Nu…. Je suis désolée.

 
21 comentarii

Scris de pe Noiembrie 6, 2009 în Cotidiene, Freak...

 

Etichete: , , ,

21 responses to “Realistul

  1. Vlad

    Noiembrie 8, 2009 at 9:16 pm

    <>

    gandi umanistul.

     
  2. darkjade

    Noiembrie 8, 2009 at 11:12 pm

    Nu sunt asa umanista :). Doar ca nu imi plac cliseele.

     
  3. Vlad

    Noiembrie 9, 2009 at 12:35 pm

    Scrisesem mai mult intre sagetile alea. Din pacate, probabil am activat cine stie ce cod html pe care nu-l stiam.

    Realistii m-au invins. 🙂

     
  4. darkjade

    Noiembrie 11, 2009 at 12:05 am

    Mda…platforma de wordpress e clar realista! 🙂

     
  5. Gabriel Nightsoul

    Noiembrie 12, 2009 at 8:48 pm

    Prima data cand comentez la ceva scris de tine, prima data cand scriu ceva pe wordpress…
    Rautatea ta este… realista… :))) ops… ma scuzi era nervozitate…
    am o stare de delir… :)) sper ca intelegi… nimic…

     
  6. darkjade

    Noiembrie 13, 2009 at 10:59 am

    @Gabriel: Deci rautatea mea este realista..Sa inteleg ca e scuzabila! 🙂 Cred ca e un lucru bun.

     
  7. Gabriel Nightsoul

    Noiembrie 13, 2009 at 10:09 pm

    pai… de ce nu? toti o avem in noi, de ce sa nu o si aratam? de ce sa ne ferim sa ne aratam adevarata noastra identitate? 😕
    asta e un adevar… tot odata si odata o sa ne aratam adevarata noastra fata, pe care nici noi nu o stim…

     
  8. BusterDBK

    Noiembrie 18, 2009 at 12:10 am

    Hey mai sunt oricând şi administratori de sistem pasionaţi de muzică şi cu teorii filosofice complet zănatece despre lume şi chestii. 😀 Nu sunt mai inteligenţi, dar reuşesc să evite să vorbească prea des despre virtualizarea domain controllerelor şi BlckBerry 😆 .

    Absolut întâmplător cele două tabere se înjură ocazional.

     
  9. darkjade

    Noiembrie 18, 2009 at 6:25 pm

    @ Buster: Tipologia de personaj la care te referi nu este subiectul meu de studiu. 🙂 Eu ma refeream la realistul cocalar, ce face afirmatii de genul „cine nu stie programare e tampit”. Te asigur ca exista pe plaiurile romanesti. Cunosc personal cel putin 5 exemple.

     
  10. spyked

    Noiembrie 18, 2009 at 10:46 pm

    … cine nu știe programare se trezește cu mintea mai limpede dimineața.

     
  11. darkjade

    Noiembrie 19, 2009 at 10:32 pm

    sper ca nu pentru ca e prea limpede in general 🙂 .

     
  12. spyked

    Noiembrie 19, 2009 at 11:29 pm

    A, nu. Ziceam doar că programarea în exces poate duce la oboseală cronică. Cei cu mintea din cale-afară de odihnită sunt altă poveste.

     
  13. darkjade

    Noiembrie 20, 2009 at 9:12 pm

    Hmm…depinde. Oboseala combinata cu putina obsesie cred ca totusi fac mintea vie.

     
  14. spyked

    Noiembrie 20, 2009 at 11:24 pm

    Așa-i, dar oboseala tot se simte. Asta venind de la o persoană care în momentul ăsta se întreabă dacă thread-urile se sincronizează cum trebuie și dacă nu cumva map-ul sau unul din reduce-uri sunt făcute oleacă aiurea. O_o

     
  15. darkjade

    Noiembrie 21, 2009 at 2:39 pm

    Nu ma refeream la stadiul de programare stres. Urasc sincronizarile, dead-lineurile si bazele de date in general. vad in la programarea pura descoperire si provocare. Un fel de joc de Sudoku.

     
  16. spyked

    Noiembrie 21, 2009 at 3:42 pm

    Acestea fiind spuse, și mie mi-e dor de scris în Haskell (realistul nostru scrie mai mult în java/javascript/php/blah, limbaje care în timp tocesc intelectul). That is some nice poetry.

     
  17. darkjade

    Noiembrie 21, 2009 at 9:29 pm

    De Haskell am auzit la nivel de legenda locala la un curs. Fara sa par tampa imi permit sa intreb e un avantaj sa programezi in Haskell sau in limbaje muncitoresti?

     
  18. spyked

    Noiembrie 21, 2009 at 11:14 pm

    [switching to serious mode here]
    Dacă te omori după OOP + Paradigme imperative, nu-i un avantaj. În schimb, ca și metodă pentru reprezentări formale (calcul lambda tipat/tipuri algebrice sau limbaje), words can’t describe how great it is. Motiv pentru care e folosit destul de mult în demonstrări de teoreme și alte lucruri AI-related. Actually, partea de reprezentare a tipurilor de date aduce oleacă a calcul simbolic.

    Pentru chestii mai practice (adică side effects), treaba se împute oleacă, se lucrează destul de mult cu monade, functori (nu-s chiar aceiași ca în C++), arrows etc (multe din astea sunt bijuterii pentru calcul paralel, de exemplu). Acum, o parte din chestiile astea sunt deja împrumutate de limbaje mai noi (specificația nouă de C++, C#, Python), altele sunt lăsate pe mâna matematicienilor cu prea multă imaginație (e.g.: write a turing machine using foldr, if possible).
    [/serious mode]

    Oh, and it’s lazy (as in, it evaluates stuff lazily). Really lazy. I love that about it.

     
  19. spyked

    Noiembrie 21, 2009 at 11:19 pm

    A, și… nu aș clasifica Haskell ca și limbaj muncitoresc. E la fel de high-level ca orice alt limbaj out there, doar că face abstractizarea la alt nivel decât limbajele OOP. Dacă OOP-ul abstractizează blocurile de instrucțiuni la nivel de tip prin obiecte, Haskell-ul abstractizează peste tipuri (prin clase de tipuri, ceva în genul a tipurilor generice din java, dar mai puternice).

     
  20. darkjade

    Noiembrie 22, 2009 at 12:05 am

    Cool, nu stiam ca e folosit in partea de demonstratii matematice.
    Suna interesanta descrierea din ce imi zici.
    Nu am spus ca e limbaj muncitoresc, dimpotriva 🙂 . Atunci cand ma uit pe un CV sau la o cerere din partea angajatorilor, am vazut ca nu intra in sfera limbajelor arhi-cerute gen Java sau PHP/ASP etc.
    Nu ca ar avea neaparat legatura cu Haskell, mie si Prologul in sine mi se pare un limbaj misto, chiar daca sintaxa e greoaie. Insa cererile de programatori in Prolog sunt foarte restranse.
    Stiu ca am cautat odata pe e-Jobs si gasisem in tot Bucurestiul parca doua cereri.

     
  21. spyked

    Noiembrie 22, 2009 at 12:33 am

    Hm, păi două cereri per oraș nu-i chiar așa rău pentru un limbaj ca prolog. Oricum sunt sigur că majoritatea angajatorilor îl detestă destul de mult și nu concep scrierea unei bucăți de software mai mare în așa ceva (și noi am făcut vreo 6 ore de prolog, și alea doar cu exemple didactice și câteva chestii legate de controlul execuției, destul de greu de priceput).

    Da’ asta nu-i de mirare, că doar majoritatea programatorilor, mai comozi de felul lor, preferă rutina în loc de un mediu de programare care le torturează mintea pentru 10 linii de cod. 😛 And thus, clicka-clicka ASP templates were born.

     

Lasă un răspuns

 
