RSS

Strange little girls

22 Mar

Cand zic fetita,  prima imagine care imi vine tipator in minte este micuta care joaca sotronul pierzaniei de pe coperta albumului „Follow the Leader” de la Korn. Plecand de la Alice pana la seducatoarea Lolita, fetitele sunt eroine care au dat nastere unor povesti cu totul si cu totul speciale.

Eroina mea favorita fetita este Dorothy, micuta care m-a facut sa ma gandesc la cararea cu pietre galbene, care duce spre Oz. Pe Dorothy am perceput-o vizual mai mult decat  orice alta micuta eroina. Parca o si vedeam cu fustita crinolina si pantofiorii de argint. Imi doream si eu prieteni ciudati si nu de multe ori jocul de-a statul pe scaun se traducea in cum ar fi daca de fapt casa mea s-ar afla in inima unei tornade.

Daca ar fi sa fac un top al povestilor din toate timpurile, cred ca povestea lui Alice ar fi cu siguranta pe un loc fruntas. Nu e nevoie de un cavaler in armura si de o domnita la ananghie pentru un plot de poveste ideal. Si cum niciodata nu m-am vazut printesa inchisa in turn si pazita de un dragon am avut o satisfactie deosebita cand am aflat ca si fetitele pot fi eroi de poveste, chiar daca nu sunt printese si nu stiu sa se lupte cu sabia. E nevoie doar de putina magie, noroc, si multa imaginatie. Eu eram Alice in copilarie si cel mai probabil am ramas la fel, doar ca am crescut.  Oare e posibil ca eu sa fiu Alice in varianta burtoniana?

Eram aproape adult cand m-am indragostit de fetita vampa, Lolita. Ca si in cazul lui Alice, nu fetita in sine m-a fermecat ci povestea. Nu ca as fi pedofila, dar istoria trista, boema si nesperat de frumoasa a lui Humbert Humbert si a pasiunii sale bolnave pentru Lolita mi-a ajuns direct in suflet si mi-a creat in minte un simbol. Raportandu-ma la mine, eu nu am fost niciodata o lolita, dar am capatat o curiozitate personala: nimfeta. Cum disting o nimfeta de o fetita obisnuita?

Recent, fetita este un motiv horror suculent, mai ales daca vine din sfera asiatica. Nu stiu cum sa explic exact, dar ideea de fetita tacuta, cu parul piptanat in codite cu fundite, cu ochi mari si pierduti, avand in mana atarnat un ursulet de plus fara un ochi, reuseste sa ma sperie de fiecare data. Fetitele fantome (vezi deja veterana Samara) nu sunt mai rele sau mai urate decat fantomele „adulte” doar ca sunt mult mai sinistre. Fetita horror este probabil „la creme de la creme” dintre multitudinea de motive morbide si ciudate, si a reusit sa-mi produca o fascinatie aproape stranie.

 
8 comentarii

Scris de pe Martie 22, 2010 în Freak..., Personalitati

 

Etichete: , , , , , ,

8 responses to “Strange little girls

  1. Victor

    Martie 22, 2010 at 11:06 pm

    Tot ce am retinut din articol e ca ai zis ca ai putea fi pedofila :)))

     
  2. darkjade

    Martie 22, 2010 at 11:32 pm

    🙂 Desigur! Ce conteaza calitatile mele literare 😛 …singurul lucru care conteaza e ca I might be a pedophile.

     
  3. Victor

    Martie 22, 2010 at 11:33 pm

    You may want to throw around big words but want you really want is touching kids 😛

     
  4. darkjade

    Martie 22, 2010 at 11:39 pm

    Ce m-ai ghicit. :))

     
  5. Bogdan

    Martie 25, 2010 at 12:03 am

    Pe mine m-a fascinat Tatum O’Neal in „Paper Moon”.

     
    • darkjade

      Martie 25, 2010 at 1:53 pm

      N-am vazut filmul, dar m-ai facut curioasa.

       
  6. Gabi

    Mai 14, 2012 at 5:19 pm

    Ce trist e filmul cu Tamara…The ring(buhuhuhu) de asemenea scary. 🙂
    Hi,hi dragut articol…(din nou) 😛

     
  7. darkjade

    Mai 15, 2012 at 9:55 am

    Mersi Gabi! 🙂 Intr-adevar, trecand peste stratul de horror, povestea din The Ring este destul de dramatica.

     

Lasă un răspuns

 
