RSS

[Rec]…2

02 Mai

Daca spaniolii fac ceva, e bun domne, fie drama, horror sau comedie. Am mers pe principiul asta cand m-am uitat prima data la [Rec].
Recent, am auzit ca s-a facut si [Rec] 2. Mi-am zis ca chiar daca nu imi place ideea de sequel, spaniolii stiu ca o fac mereu bine, asa ca probabil nu aveam sa vad decat o replica a celor petrecute in primul film, doar cu alte personje.

Ei bine, nu m-am astepteptat la ceea ce avea sa vina. [Rec] 2 debuteaza furtunos cu o echipa speciala care se infiltreaza in cladirea contaminata impreuna cu un doctor. De aici prevedeam un scenariu clasic, gen o echipa de elita atacata de adversari morti-vii, despre care credeau ca exista doar in filmele americane de divizie b. Si aproape ca vedeam scena de final, in care doctorul, filmat din perspectiva cameramanului deja ucis, se lupta fie cu fetita demonica, de la sfarstul primei parti, fie cu mostenitoarea raului, si anume reporterita masacrata in ultima scena din [Rec]. Mi-a luat cam 9 minute sa imi dau seama ca ma inselam.

[Rec] 2 nu s-a vrut a fi o replica [Rec], si poate ca e greu de crezut, dar asta e un lucru rau… [Rec] 2 e atat de americanizat incat nici macar americanii nu mai au motive sa vina si ei cu varianta lor de „carantina”…2. Zombii asemenea fetitei din Exorcistul, care urla ca din gura de sarpe cand dai cu crucea si busuiocul dupa ei, violenta mai gratuita decat se cerea si scenele desprise din jocurile FPS, fac din [Rec] 2 un film Nu spaniol.

Nici macar tehnica POV nu decurge natural. E ceva de genul un lant coordonat de forte supranaturale care vor sa se filmeze ca sa vada cat de cool sunt, caci de fiecare data cand se termina bateria la o camera, sau se strica, in cadru este impins cu forta un nou personaj nefericit care tine o camera (cum ar fi de exemplu copiii din blocul de vizavi care initial filmau o femeie gonflabila…).

Finalul e prost si previzibil, nicio surpriza. Poate ca singurul lucru bun in legatura cu acest film este imaginea si unghiul de filmare. Macar aici europenii mai dau o lectie americanilor.

Concluzia finala, daca v-a placut [Rec] spuneti nu [Rec] 2. Daca aveti o parere buna despre tot ce inseamna film european, spuneti nu [Rec] 2. Daca totusi nu v-am convins sa spuneti nu, atunci wtf, luati-va o punga de popcorn, o bere, un fotoliu confortabil si simtiti-va ca la un autentic blockbuster american.

 
4 comentarii

Scris de pe Mai 2, 2010 în Critica de Film

 

Etichete: ,

4 răspunsuri la „[Rec]…2

  1. torvikreviews

    Mai 2, 2010 at 10:14 pm

    Mai vine si Rec 3…..cred ca e de vina criza de la spanioli….

     
  2. darkjade

    Mai 3, 2010 at 9:51 am

    Da, sa stii ca o fi de vina criza! 😛

     
  3. richie

    Mai 4, 2010 at 7:45 pm

    Mai mie sa stii ca mi-a placut si 2-ul..nu asa mult ca primul ce-i drept, dar a avut momentele sale. Primul a avut aerul ala obscur misterios ca nu stiai exact ce-i mana pe „zombie” aia.. al doilea a trebuit sa aleaga o explicatie, reteta nu mai putea functiona in acelasi mod.
    In plus, pe mine nu m-a deranjat stilul fps de filmare 🙂 poate asa se explica.

     
  4. darkjade

    Mai 4, 2010 at 8:08 pm

    @Richie: Eu am ramas asa dezamagita pentru ca mi s-a parut americanizat. Iar la faza cu filmarea FPS, tocmai de aia nu mi-a placut, nu mi-as fi imaginat asa ceva intr-un film european :).

     

Lasă un răspuns

 
