RSS

Vampire Academy

12 Mai

Din multitudinea de carti cu vampiri mi-a cazut intamplator in mana Vampire Academy. Descrierea relativ interesanta (partea cu „forbidden romance” imi suna bine) si poza de pe coperta cu gagica ce aducea putin cu Angelina Jolie m-au convins sa citesc o pagina. Prima pagina m-a convins sa o citesc pe urmatoarea si tot asa, pana cand am terminat prima carte. Urmand lantul slabiciunilor, prima carte m-a convins sa o citesc pe a doua, iar a doua ma face sa bat librariile in disperare cautand-o pe a treia.

Cum ar fi daca nu toti vampirii ar fi „rai”? Atunci raspunsul vine in mod ironic si natural: exista si vampiri buni. Richelle Mead, autoarea seriei, a plecat de la intrebarile existentiale de mai sus, a mai tras un ochi prin mitologia popoarelor din Europa de est si a reusit sa dea viata unei povesti despre o scoala pentru „vampirii buni” (a nu se intelege bautori de sange de caprioare ranite), pe care i-a numit sugestiv Moroi, si gardienii acestora, numiti dhampiri (1/2 oameni si 1/2 vampiri). Desigur, exista si vampiri rai, morti vii fara suflet sau constinta, pe care autoarea i-a numit Strigoi.

Povestea este narata din perspectiva lui Rose Hathaway, o adolescenta de 17 ani, care se antreneaza pentru a deveni gardianul personal al printesei Moroi Lissa Dragomir. Initial am privit povestea cu un aer de chick flick adolescentin. Vampiri buni, vampiri rai, Rose – gardianul temperamental si impulsiv, „the bond” intre Rose si Lissa si ceva romance pe acolo.

Dupa ce am terminat prima carte mi-am dat seama ca ma simt din nou ca la 15-16 ani, atunci cand ma indragosteam instant de personajele dintr-un film sau serial. Fara sa ma simt catusi de putin lame, ma declar profund indragostita de firul narativ din Vampire Academy.

Rose a reusit in cele din urma sa ma cucereasca pentru ca mi-a amintit intr-o oarecare masura de eroinele printese razboinice pe care le adoram in copilarie.

Lissa se apropie prin delicatete si personalitatea sensibila de Louis, din Cronicile Vampirilor, iar puterile ei speciale (pentru ca fiecare Moroi e capabil sa manipuleze un element magic) o fac de-a dreptul palpabila.

Personajul meu no. 1 ramane Dimitri Belikov, instructorul, mentorul si marea iubire a lui Rose. Fara a cadea in melancolii inutile, Dimitri va ramane probabil un crush pentru orice cititoare Vampire Academy (sau, de ce nu, pentru baietii cu suflet sensibil).

Si ar mai ramane un personaj masculin demn de mentionare, si anume Christian Ozera, iubitul Lissei. Christian e tipul dark, misterios, proscris din cauza unei drame familiale. Nu suna rau, nu?

Acestea fiind spuse, astept o ecranizare! 🙂 Da, chiar vreau sa ma simt din nou ca la 16 ani!

P.S:  Drepturile de autor asupra pozei nu imi apartin. In caz ca recunosteti poza lasati-mi un mesaj pentru a va trece la credit.

 
13 comentarii

Scris de pe Mai 12, 2010 în Cultura, Entertainment

 

Etichete: , ,

13 răspunsuri la „Vampire Academy

  1. Sabinna

    Mai 25, 2010 at 1:49 pm

    Vol 3 o sa apara luna urmatoare. trebuie sa mai astepti putin.

     
  2. darkjade

    Mai 25, 2010 at 2:09 pm

    Aha. Mersi 🙂

     
  3. Eve

    Iulie 19, 2010 at 1:10 pm

    ador 😡 cartile mai ales vol 1 shi al 3…. dar imi pare rau ca devine Dimitri Belikov strigoi in vol 3… shi in al 2 vol ca moare Manson…

     
  4. darkjade

    Iulie 19, 2010 at 7:57 pm

    Sa o citesti si pe 4. 🙂 E calatoria lui Rose in Siberia incercand sa il gaseasca pe Dimitri. De departe cea mai palpitanta carte.

     
  5. dudewithcioc

    Iulie 27, 2010 at 8:46 am

    cica se zvoneste ca s-ar face o serie de filme dupa aceste carti… sincer m-am cam plictisit de atatia vampiri… nu vrea nimeni sa faca filme/carti cu satiri?

     
  6. darkjade

    Iulie 27, 2010 at 10:48 am

    Mda, am auzit si eu ca e face film. Chiar sunt curioasa. Cat despre filme cu altceva…poate in 5-10 ani sau cam asa, acum toata lumea s-a indragostit de vampiri….

     
  7. Andra

    Septembrie 30, 2010 at 11:50 am

    Buna!
    Am citit toate cele 5 volume, si il astept cu nerabdare pe ultimul;
    Mi-a placut seria mai mult decat Vampire Diaries, povestea e super, in decembrie apare ultimul volum….

     
  8. darkjade

    Septembrie 30, 2010 at 8:28 pm

    @ Andra: Hello! Si eu abia il astept pe ultimul. Sunt curioasa daca va avea happy end pentru toata lumea.
    Mie imi place serialul Vampire Diaries. Am incercat si cartea, dar mi-a placut doar povestea celor doi frati si a lui Katherine.

     
  9. Amy

    Octombrie 31, 2010 at 11:22 pm

    cand apare vol 5 ? :D:D

     
  10. darkjade

    Noiembrie 1, 2010 at 3:22 pm

    @ Amy: Volumul 5 a aparut in 2010. Ultimul va fi scos pe piata in decembrie, anul curent. Nu stiu sa iti spun exact cand apare in librarii la noi. Eu le-am luat de pe net. Ti le pot da sa le citesti online daca vrei. Da-mi un mail la: x21_ja@yahoo.com daca te intereseaza.

     
  11. Bla Bla

    Decembrie 16, 2010 at 10:36 am

    Ecranizarea,iti spun sincer nu o astept deoarece voi fi foarte dezamagita, asa cum am fost si de restul filmelor(true blood, saga twiligt, vampire diaries). Dar oricum cartea a fost cea mai tare pe care am citit-o pe tema vampirilor, aparuta in ultimii 10 ani.

     
    • Adriana LD

      Iulie 13, 2011 at 5:38 pm

      Incearca Kim Harrison – The Hallow series! (prima carte Dead witch walking)

       
  12. darkjade

    Decembrie 18, 2010 at 3:52 pm

    Eu sunt curioasa cu toate ca mai mult ca sigur in rolul lui Rose o sa bage o bimbo gen Playboy Mansion!

     

Lasă un răspuns

 
