RSS

Cum a fost la AC/DC

19 Mai

Daca m-ar fi intrebat cineva anul trecut ce parere am despre un concert AC/DC in Romania, i-as fi ras in nas si i-as fi spus: „Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me!„. Dar cand s-a anuntat, in decembrie 2009, concertul AC/DC din Romania, am realizat ca nimeni nu avea sa ne insele de data asta, si daca nu avea sa se intample ceva fatalist (gen sa il loveasca o molima pe Brian Johnson ca pe solistul de la Depeche Mode) atunci vom avea parte de unul din cele mai mari concerte din Romania. Si asa a fost!

16 mai 2009, ora 15:00: Plecasem de acasa purtand primul meu tricou cu AC/DC si cornitele de rigoare. Lumea se inghesuia, cu mic cu mare, sa intre deja in spatiul improvizat din fata magaoaiei. Am avut surpriza extrem de placuta sa descoper ca AC/DC e ascultat in aceeasi masura de metalisti rebeli si tatuati, dar si de familii, da am zis bine, familii intregi, care au venit chiar si impreuna cu cei mici.

Am intrat si eu in tarcul din fata scenei in jurul orei 17:00. Organizarea romaneasca a lasat ca de obicei de dorit, caci mi-a creat impresia unui imens tarc cu vite. M-am simtit exact ca intr-o mare cireada, impinsa pe porti marunte in timp ce in mana fluturam biletul.

Seara au deschis-o cei de la Down. Nu stiam pana in seara respectiva cine sunt Down sau ce canta, asa ca a fost o prima auditie. Sincer, nu pot sa dau un verdict asupra lor pentru ca in definitiv nu i-am ascultat…incercand disperata sa gasesc un loc cat mai bun in multimea deja compacta.

Pana la Iris ma calmasem deja, consolandu-ma cu un coltisor al nostru undeva prin stanga scenei. Iris…Iris…Floare de Iris… Chiar daca nu sunt o ascultatoare Iris, am ramas profund impresionata de prestatia veteranilor rockului romanesc, mai ales de caldura cu care au fost intampinati de publicul prezent.

In jurul orei 20:45 multimea fierbea. Cozile la toaletele, total insuficiente pentru 60.000 de oameni, se triplasera si veteranii berii isi faceau ultimul plin. Tensiunea si emotia (da, asta era, emotia) l-au facut pe un june sa ma impinga frenetic in cetatenii de langa. Si pentru ca si eu eram „emotionata” am rabufnit precum vulcanul din Islanda „urandu-i lucruri bune si impliniri”. Merita mentionata observatia tanarului moralist: „Se zice dracu si nu naiba! Asta seara nu ai voie sa zici naiba!”.

Ora 21:00: Ecranele din jurul scenei se trezesc la viata pe intro-ul animat de la Rock N Roll Train. Multimea incepe sa urle in extaz. Dureaza numai cateva clipe pana cand legendarii AC/DC isi fac aparatia pe scena. Prima impresie (observata de pe panou desigur): OMG! Brian is 62?? Si mai e si Angus? Oare o sa vina o zi cand nu o sa mai imi para un scolar mereu tinerel?

AC/DC a adus publicului exact ceea ce isi dorea: best of the best. Marile hituri, gen Thunderstruck, Dirty Deeds Done Dirt Cheap, The Jack, Hells Bells, Highway to Hell, Whole Lotta Rosie si multe altele, au sunat cum nu se poate mai bine, au venit cu scenarii originale (gen papusa gonflabila imensa, clopotul care s-a coborat din cer si tunurile care au salutat publicul), si cel mai importat, au adus, macar pentru 2 ore, o stare de extaz in randul tuturor celor care i-au urmarit.

Sufletul AC/DC este in mod sigur Angus Young, scolarul vesnic tanar, care m-a facut si pe mine sa ma simt o „school girl with a fantasy„. Angus e un fel de argint viu, care devine aproape hot, cand se dezbraca pe „The Jack”. Dar, mai ales, Angus e adorabil atunci cand isi face riffurile direct pe jos. Cum sa nu il iubesti?

Concertul s-a terminat cu foc de artificii si multe multe aplauze. AC/DC, WE SALUTE YOU!

 
3 comentarii

Scris de pe Mai 19, 2010 în Entertainment

 

Etichete: , , , ,

3 responses to “Cum a fost la AC/DC

  1. torvikreviews

    Mai 19, 2010 at 11:21 pm

    A fost super, dar macar multumeste animalului de povara 😛

     
  2. darkjade

    Mai 19, 2010 at 11:31 pm

    Multumesc, dragul meu, pentru o vedere mai buna a scenei 😀

     
  3. torvikreviews

    Mai 19, 2010 at 11:36 pm

    Si altadata 😉

     

Lasă un răspuns

 
