RSS

Desenele copilariei mele

13 Iul

Mi s-a intamplat ieri sa am cateva minute de butonat telecomanda. Stiti starea aia cand de fapt nu stii ce vrei sa vezi dar simti ca ai vrea sa descoperi un film pe care l-ai vazut demult si ti-a placut? Ei bine, am ajuns in sfarsit pe canelele de desene animate. Mi-am dat seama cu groaza ca am circa 4-5 ani de cand nu m-am mai uitat pe Cartoon Network si mi-am reamintit brusc de ce: nu mai am la ce sa ma uit.

Detest profund snobii care se declara oameni mari si uita ca odata, demult, au fost copii. Desenele animate sunt frumoase la absolut orice varsta cu conditia sa fie desene animate si nu caricaturi jenante, ca in zilele noastre.

Iata care au fost desenele copilariei mele, desene pe care le-as urmari si acum cu placere:

Scooby Doo

Prima mea pasiune animata mi-am descoperit-o in jurul varstei de 7-8 ani cand in sfarsit prindeam si eu Cartoon Network. Chiar si acum cand ma gandesc la Scooby Doo imi dau seama ca a fost una din cele mai bune idei animate televizate. Am perceput aventurile  gastii vesele in primul rand ca o poveste politista cu fantome, un fel de Agatha Christie pentru pici. Desigur, poate ca prima mea obsesie animata a fost daunatoare pentru ai mei care trebuiau sa intrerupa orice film sau program de stiri pentru Scooby, si in multe situatii probabil ca si-ar fi dorit sa imi indese o soseta in gura ca sa ma opresc din cantat: „Scooby Dooby Doo where are you? We need some help from you now…„.

The Swat Cats

Am descoperit acest minunat desen animat (difuzat in vremurile bune Cartoon Newtwork in colectia Power Zone) intr-o zi in care ma ghemuisem intr-un colt de pat in urma unei depresii copilaresti (imi pierdusem un cercel). Am ramas absolut fascinata de lumea orasului pisicesc aparat din umbra de cei doi eroi T-Bone si Razor. To make a long story short, cei doi, un fel de mecanici geniali,  isi construisera singuri o nava de lupta si se decid sa apare orasul de infractori si in special de Dark Kat, cel mai de temut dusman. O tin minte in special pe Callie, blonda atragatoare si suportera a celor doi, care ajunge mereu sa fie o fecioara la ananghie. Imi doream in secret ca Razor sa se combine cu Callie.

Johnny Quest

Un alt desen din epoca de aur Cartoon Network este Johnny Quest. Aventurile palpitante ale lui Johnny (impreuna cu echipa formata din tatal sau, fiul adoptiv Hadji si Race Bannon)  m-au fermecat in asemenea masura incat am avut o perioada cand era printeselor a apus in desenele mele si am inceput sa conturez si eu peisaje exotice din jungla amazoniana.  Ceva mai tarziu, cand aveam circa 11 ani, Johnny Quest s-a reinventat si au aparut „Noile Aventuri ale lui Johnny Quest„, avandu-l in focus pe eroul nostru, deja adolescent. De asemenea, seria aduce un nou personaj si anume Jessie, fiica lui Race. Urmarind Johnny Quest am fost fermecata de numele unei oarecare iubite a lui Race: Jade. Si de aici un mic pitic pe creier…

Pirates of the Dark Water

Pirates of the Dark Water este probabil una din cele mai frumoase miniserii animate televizate. Grafica frumoasa si detaliata, povestea in sine (despre pirati, apa neagra si monstrii) si nu in ultimul rand personajele complexe mi-au ajuns direct la corazon si au ramas acolo pentru multi ani. Am urmarit cu sufletul la gura aventurile printului Ren in cautarea celor 13 comori, singura arma impotriva blestemului apei negre. Imi amintesc de maimuta-pasare enervanta, Nidler, de piratul rebel si acid, Ioz si de frumoasa vrajitoare Tula. Am revazut cateva episoade acum cativa ani si mi-au placut la fel de mult. Ah, ce dor imi e de animatia de altadata.

Captain Planet and the Planeteers

Nu am fost niciodata o ecologista desavarsita dar am fost innebunita dupa seria animata de mai sus. Serialul urmareste aventurile animate ale unor adolescenti din diferite colturi ale lumii (Kwame din Africa, Wheeler din State, Linka din Rusia, Gi din Asia si Ma-Ti din zona Amazonului) care dobandesc fiecare un inel cu puteri magice: pamant, foc, vant, apa si inima. Odata reunite, cele 5 inele il cheama pe razboinicul ecologist suprem, Captain Planet. Dusmanii planetarilor erau cu siguranta oamenii rai si antiecologisti care vor cu orice pret sa distruga planeta si sa se imbogateasca. Imi aduca aminte ca la un moment dat apare chiar un opus al lui Captain Planet, in persoana lui Captain Pollution.

The Powerpuff Girls, Ed, Edd n Eddy si Courage the Cowardly Dog

Sa fi avut in jur de 14-15 cand am descoperit acest triunghi armonios din noul val de desene cool de pe Cartoon Network. Chiar daca grafica era simpluta si stupida (vezi in special The Power Puff Girls si Ed, Edd n Eddy), plotul in sine un fel de glumita dragutica, am ramas placut surprinsa si teribil de amuzata de aceste „desene de dupa-amiaza”, asa cum le numeam atunci.

Cele trei Power Puff girls, facute din „sugar, spice and everything nice” se luptau cu monstrii si tot felul de raufacatori, salvand de fiecare data orasul Townsville. Cei trei Ed erau de fiecare data pacalicii cartierului si esuau lamentabil in incercarea lor de a face rost de bani pentru bomboane. Courage a fost pentru mine un desen „horror” cu totul special. Un catelus fricos incerca sa isi salveze de fiecare data stapana la ananghie. Am ramas si cu un motto: „The things I do for love…”

Spiderman

Spre deosebire de toti ceilalti, eu am descoperit destul de tarziu lumea Marvel, si intr-adevar, a fost una din cele mai mari minuni ale vietii mele. Cand m-am uitat prima data la Spiderman mi-am dat seama ca era povestea perfecta: un erou timid si tocilar care salveaza de fiecare data orasul de raufacatori. M-am regasit in Spiderman mai mult decat in orice alt erou animat de pana atunci. Calitatile mele de desenator au crescut vizibil caci incepusem sa desenez personaje Marvel. Gandidu-ma acum la rece, cred ca Spiderman a fost pentru mine o prima si furtunoasa iubire 🙂 .

X-Men

Dintre toate obsesiile mele (animate sau nu) cred ca niciuna nu a fost atat de intensa ca si X-men. Am preferat universul X-men (fata de Spiderman de exemplu) pentru gama variata de personaje si gradul mai mare de complexitate al actiunii. Favoritul meu a fost si a ramas Wolverine, rebelul cu sange rece a carui tarie de caracter mi-as fi dorit-o si eu. Mi-a placut in special seria „X-Men Evolution„, pentru ca am descoperit si alte personaje cool afara de Wolverine: Nightcrawler, Rogue sau Avalanche. Mi-am dedicat ani buni pasiunii X-men dar desigur, cu mult folos. Am invatat sa fac niste wallpapere si videori de amator si sa lucrez un html la nivel mediu.

 
14 comentarii

Scris de pe Iulie 13, 2010 în Amintiri, Arta si Animatie

 

Etichete: , , ,

14 responses to “Desenele copilariei mele

  1. Lestie

    Iulie 13, 2010 at 11:39 pm

    Eu inca iubesc Swat Cats!!Ii urmaream zilnic.Si mai era un desen cu fructe si legume care vorbeau si imi placea foarte mult:)) era amuzant rau.

     
  2. The Peacekeeper

    Iulie 14, 2010 at 12:03 am

    Umm, just amazing. Vreau sa le mai vad. 😀 Si adevarat ca azi chiar n-ai la ce te uita. Desenele sunt pe putin sinistre. Tb sa ai un IQ foarte scazut ca sa te bucuri de asemenea reprezentatii, gen Disney Channel. Situattile economice creaza monstri, apropo de Disney.

     
  3. darkjade

    Iulie 14, 2010 at 10:15 pm

    @ Lestie: Swat Cats sa stii ca as vrea sa il revad :).

    @ Peacekeeper: te referi cumva la Hannah Montana :)) ? Nu zau, n-as crede ca e asa shitty 😛 Ti se pare doar :))

     
  4. BusterDBK

    Iulie 19, 2010 at 12:31 am

    Cu Swat Cats te pot ajuta, cred că şi cu The Real Adventures of Johnny Quest (să mă uit dacă le mai am). Nu ştiu cât de complete sunt, dar…

    Also, avionul din Swat Cats e un F-14 Tomcat la bază. Fiind folosit mult pe portavioane cel din realitate are geometrie variabilă (aripile se întind sau se pliază). În desen nu mai ştiu dacă avea şi asta dar decola vertical, chestie foarte cool furată de la subsonicul Harrier.

    Aceeaşi decolare verticală o vedem şi în X-Men, dar acolo baza e SR-71 Blackbird, avion de spionaj şi multă vreme cel mai rapid lucru de pe cer.

    Oh god mă faci acum să caut poze cu nava piraţilor din Pirates of the Dark Water 😀 .

     
  5. darkjade

    Iulie 19, 2010 at 9:53 am

    Hehe.,.nu m-am gandit ca chiar au corespondente in viata reala. Dar cunostintele mele despre avioane si masini tind spre 0, so no wonder. 🙂

     
  6. spyked

    Iulie 20, 2010 at 6:29 pm

    Mmmm, adaug și Dexter’s Laboratory, episoadele vechi. Lovely.

     
    • darkjade

      Iulie 25, 2010 at 2:26 pm

      🙂 Corect. Si Dexter imi placea foarte mult.

       
  7. liviu

    Septembrie 30, 2010 at 9:58 pm

    ma uitam pe fiecare desem si imi aminteam fiecare categorie sau pas al colilariei , desenele copilariei cu o parte am crescut si ma uitam acum putine de calitate putine care poti spune astea sunt desene pacat ……….ptr noi si mai ales ptr ei

     
  8. Doppelgänger

    Noiembrie 14, 2010 at 11:33 pm

    Let’s not forget „What A Cartoon”, some sort of avant-garde cartoon series. Dexter’s Laboratory, The Powerpuff Girls, Courage The Cowardly Dog, all of these had their debut in this series.

     
  9. darkjade

    Noiembrie 15, 2010 at 11:01 pm

    Da, da stiu :). „What a Cartoon” a lansat multe proiecte reusite.

     
  10. ovidiu5700

    Februarie 14, 2011 at 7:07 pm

    hei, ai uitat „Viata cu Louie” si „Familia de ce” :). dar bine, astea s-au difuzat pe fox kids. Cartoon Networks n-a fost chiar asa frumos pt mine.

     
  11. darkjade

    Februarie 15, 2011 at 9:23 pm

    Sincer eu nu prea ma uitam pe Fox Kids afra de X-men si Spiderman.

     
  12. AnameYkuzo

    Iulie 24, 2013 at 12:40 pm

    Avem tendinta sa semanam la placerile copilaresti. Ceea mai tare asemanare find dragostea pentru Spider-man si pentru X-man Evolution! Si, apropo, si eu desenez!

     

Lasă un răspuns

 
