RSS

Artmania 2010

18 Aug

Este al treilea an consecutiv cand particip la Artmania si spun cu mana pe inima ca nu mi-a parut rau (chiar daca initial planuisem sa intru si eu in atmosfera medievala de la Bistrita).

Nu am sa dau inca detalii despre drumul la Sibiu pentru ca voi dedica un post separat CFR-ului si calatorilor (cred ca e cazul sa imi spun public ofurile).

Revenind la Artmania, spectacolul a inceput pentru mine cu o parere de rau: nu am prins Swallow the Sun exact de la inceput din motive de sincronizare si intarzieri care nu au depins de mine. Nu sunt o infocata ascultatoare de doom pentru ca in general tind sa cred ca ma deprima, dar Swallow the Sun canta un doom frumos, energic, cu tenta progresiva, fiind departe de tonurile excesiv de melancolice. M-a mirat si publicul, venit in numar destul de mare pentru o trupa deschizatoare de festival (chiar stiu persoane care au venit special pentru Swallow the Sun).

Au urmat Kamelot, headlinerii zilei intai pentru mai mult de jumatate din public. Nu ii ascultasem excesiv pe Kamelot pana vineri seara dar avand in vedere prezenta scenica pur si simplu superba m-au cucerit pe loc.  Kamelot e una din trupele alea care iti ofera o portie de energie, te fac sa te simti bine chiar daca esti novice in ale power-ului, iar Roy Khan este o aparitie care te face sa-ti ridici provirea din paharul de bere catre scena.

Nu stiu cat la suta din public stia ceva despre The Sisters of Mercy, asa ca multi dintre ei au preferat sa plece. Poate ca multi ii considera prea soft, poate ca ii trateaza cu atitudine gen”daca nu-i metal nu-i bun„, dar cert este ca publicul larg nu se astepta si nu era pregatit pentru legendele goth ale anilor 80. The Sisters of Mercy au aparut pe scena invaluiti in fum, Andrew Eldritch ajungand sa fie la un moment dat doar o voce puternica ce rasuna prin ceata si jocuri din lumini. Mi-au lasat un usor gust de melancolie transportandu-ma parca in timp in era de aur a goth-ului britanic. Felicitari pentru concert si pentru surpriza deosebit de placuta de a-i vedea in Romania.

Ziua a doua a debutat pe ritmuri melodioase impreuna cu Sirenia si frumoasa Aylin. Nu ma dau in vant dupa ce canta Sirenia pentru ca prin definitie nu ma omor dupa female fronted gothic metal, dar Aylin e frumos de urmarit pe scena iar sunetul, ceva mai bun decat in ziua precedenta, a facut publicul sa fredoneze la unison My Mind’s Eye sau The Other Side.

Despre Dark Tranquillity nu stiam mare lucru. Au reprezentat probabil cea mai mare enigma de la acest Artmania. Dark Tranquillity au sunat bine, au fost sinceri, carismatici si au impresionat publicul prin caldura discursurilor lui Mikael Stanne. Chiar daca imi propusesem intial sa stau deoparte si eventual sa beau o bere in liniste, m-am alaturat si eu multimii electrizate de ritmurile unui death metal melodic.

Nu e niciun secret ca m-am decis sa vin la Artmania cand am auzit ca headliner va fi Serj Tankian. Ardeam de nerabdare sa il vad pe Serj, a se citi vad, nu neaparat asculta. As asemana un concert Serj Tankian cu o piesa de teatru pentru ca Serj este inainte de a fi cantaret un actor desavarsit. Fiecare melodie era introdusa printr-un mini discurs abordand teme ca universul, creatia sau mizeria politica. Nu spun ca l-am avut in fata pe Kant dar Serj Tankian este un artist intelectual. Ma repet, un artist si actor intelectual care abunda in idei despre creatie, revolta si muzica. Daca as fi purtat un joben mi l-as fi dat jos si as fi facut o reverenta in fata lui! Draga Serj, este cu adevarat un artist unic!

P.S:  Iata si pozele! Si multam mult lui Alex pentru ele!

P.P.S: Mai multe poze cu Sisters of Mercy cand imi rezolv problemele tehnice cu calculatorul.

 
12 comentarii

Scris de pe August 18, 2010 în Fără categorie

 

Etichete: , , , ,

12 răspunsuri la „Artmania 2010

    • doulfe

      August 19, 2010 at 9:25 am

      astept cu interes pozele 😀

       
  1. Lestie

    August 19, 2010 at 10:38 pm

    I r glad u had fun:D

     
  2. darkjade

    August 19, 2010 at 11:06 pm

    @ Doulfe: Am updatat cu poze 🙂 . Apropo, i-am gasit pe Sisters of Mercy prin oras a doua zi si le-am facut o poza.

    @ Lestie: ^^ Thanks.

     
  3. thesadbloom

    August 19, 2010 at 11:57 pm

    Mie nu-mi vine sa cred ca n-am fost niciodata la ArtMania. Mi-i rusine, dar cel mai probabil se suprapunea cu altele. De fiecare data au trupe pe care mi-as fi dorit foarte mult sa le vad. Dar deocamdata tot nu o sa ajung la festival. Sper ca totusi in curand…

    Ma bucur ca te-ai distrat. :*

     
  4. The Peacekeeper

    August 20, 2010 at 12:36 am

    Dark tranquility au fost chiar neasteptat de marfa. Bine mie imi placeau anyway da nu credeam ca sunt asa buni la comunicare. 😀 Zic ca sunetu a fost destul de aiurea la Sirenia. Nu prea se auzea nici Aylin la inceput.

    Otherwise festivalu’ a fost bestial si mai ales compania de pe acolo. 😛

     
  5. doulfe

    August 20, 2010 at 10:40 am

    LOL, te-am vazut cand le-ai facut poza. Eram la masa din spatele lor 😆
    Merci de poze, te trec pe forumul lor 😀

     
  6. darkjade

    August 20, 2010 at 10:50 am

    @thesadbloom: Mai sa ajungi o data :). Chiar se merita pentru atmosfera!

    @Alex: Eu la Kamelot am suferit cel mai rau din cauza sunetului, nici nu auzeam ce zicea Roy…

    @doulfe: Wow :). Si ai vorbit cu ei or anything? Eu i-as fi rugat sa facem o poza dar stiu ca Andrew e temperamental si mai si mancau oamenii.

     
  7. darkjade

    August 20, 2010 at 5:23 pm

    Le-am facut doua poze din mers ca eram pe fuga.
    Mai am de la concert facute de un prieten. O sa mai pun din alea. 🙂

     
  8. dya13

    August 30, 2010 at 9:02 am

    eu am facut poza cu roy khan , basistul si tobarul, imediat dupa concertul kamelot :X

     
  9. darkjade

    August 30, 2010 at 10:59 am

    Si eu l-am prins pe Roy prin oras, imediat dupa concerte :). Am facut si noi o poza cu el. Foarte dragut baiatu’!

     

Lasă un răspuns

 
