RSS

Ce este horror? (II)

11 Noi

Povestirea de mai devreme mi-ar fi placut sa o spun  prietenilor in serile tarzii de toamna, cand vantul se izbeste disperat de geamuri, incercand parca sa ia locul vampirului din istorisirea mea. Mi-as fi dorit sa imi dezgolesc clavicula si sa ma mangai usor peste doua semne palide si misterioase. Si as fi vrut sa spun ca sunt singura dovada care imi demonstreaza ca in noaptea aceea nu am delirat scandalos. Si as fi vrut sa ii vad cum isi strang genunchii la piept si sa le simt prvirea crispata ratacind in gol spre coltul camerei. Eu as fi jurat ca asa s-a intamplat atunci, demult, doar ca nu am putut sa povestesc, pentru ca teama propriului delir m-a impiedicat sa ma destainui.

Nevoia mea de horror nu pleaca de la teribilism infantil, poate ca nici macar de la facinatia pentru bau-baul din copilarie, ci de la nevoia de a respira in sfarsit dupa o zi lunga si stresanta. Nu sunt o adepta a lui Sade, nu am fetisuri dubioase si nici nu ma cred fata lui Dracula, dar nevoia de ciudat, de fascinatie pentru partea de dincolo ma fac sa ma simt vie.

„De ce a scartait usa?”, „E cineva acolo?”, „Ce s-a auzit?”, „Ai vazut si tu umbra de dupa colt?”, „Simt ca mi se misca ceva sub piele, Doamne oare ce am?”. Stii raspunsul, nu e asa? Cu toate ca iti e frica sa il rostesti stii ca de fapt iluziile optice nu exista in lumea horror. Stii ca  nu ti s-a parut si adevarul e ca…e ceva acolo. E ceva care o sa iti faca rau, care o sa te inspaimante de moarte si o sa te alerge prin intuneric pana cand vei ramane fara suflare. Si cu toate ca te simti inspaimantat, ca ai simtit parul zbarlindu-se pe maini si pulsul batand nebuneste in gat, respiri. La inceput respiri alert si simti pulsul cum iti umfla sacadat pieptul dar apoi iti dai seama ca daca te lasi prada tacerii o sa auzi  viata cum iti pulseaza prin vene. Auzi cum se misca? Esti viu chiar daca ai privit o oroare si ai simtit alaturi de personajul din poveste ca si viata ta se va indrepta iremediabil spre un sfarsit sangeros.

Ce este horror cu adevarat? Ei bine, este experienta extrema in film si literatura. Poate ca si iubitorii de romance spun ca genul lor ii face sa se indragosteasca de fiecare data si ca viata fara iubire ar fi cu totul inutila, dar eu vreau sa tintesc mai sus. Sa uitam poezia. Nevoile primare guverneaza. Fica este cea mai crancena si mai vie emotie pe care o simte un organism. Cred cu tarie ca cei care spun ca detesta pur si simplu tot ce inseamna horror isi reneaga propria umanitate. De ce? Pentru ca le e frica.

Frica nu te face slab, pur si simplu iti aduce aminte ca traiesti.

Asadar, ce este horror?  Cosmarul pe care il iubesti, de ce nu?

 
6 comentarii

Scris de pe Noiembrie 11, 2010 în Diverse, Enigme

 

Etichete:

6 responses to “Ce este horror? (II)

  1. Doppelgänger

    Noiembrie 16, 2010 at 12:04 am

    Offtopic: I’m really starting to like this blog already.

     
  2. darkjade

    Noiembrie 16, 2010 at 8:51 pm

    🙂 Mersi.

     
  3. gabbyy

    Octombrie 1, 2012 at 7:29 am

    Buna! De ce nu vrei sa-mi aprobi comentariu’? Am nevoie de acel text si nu l-am copiat cand ti l-am scris😦

     
  4. darkjade

    Octombrie 1, 2012 at 9:54 am

    Sunt aprobate toate comentariile, Gabi.

     
  5. gabbyy

    Octombrie 1, 2012 at 10:49 pm

    Imi cer scuze, ti’am scris acum cateva zile in acest articol, dar se para ca ceva n’a functionat bine si nu s’a trimis…Oricum nu’i nimic, de ceva timp mi se intampla tot felul de lucruri ciudate, care nu mi le pot explica, asa ca sunt obisnuit :d

     

Lasă un răspuns

 
