RSS

Cei mai frumosi vampiri

19 Noi

In momentele mele de tulburare mentala si emotionala visez in secret sa fiu nemuritoare. Cum ideea de izvor al tineretii si al vietii fara de moarte este relativ putin obscura ca sa ma fascineze, m-am refugiat in taramul tenebros al damnatilor cu frumusete de portelan. Bestii sangeroase si deopotriva artisti si iubiti eterni, sarmantii vampiri au innebunit lumea (la propriu) de cateva decenii incoace. Cum ideea de mort frumos si de blestem al sangelui este infioratoare, gothica si interzisa, literatura si cinematografia s-au intrecut in crearea de prototipuri noi si frumoase de vampiri cu mult sex-appeal.

Si cum ar trebui sa existe un top si al vampirilor frumosi m-am gandit sa imi fac ordine in idei.

10. Barnabas Collins


Trecand peste scancetele adolescentine din ziua de azi conceputul de poveste de iubire cu vampiri s-a inventat in anii 60, odata cu telenovela gothica Dark Shadows. Inima Dark Shodows este fara indoiala Barnabas Collins, un vampir de 175 de ani care isi cauta iubirea pierduta, Josette. Barnabas este un erou gothic desavarsit: doarme in sicriu, e torturat de setea nepotolita de sange iar povestea trista a dragostei neimplinite ii deformeaza sufletul transformandu-l intr-un melancolic superb. Astept cu interes ecranizarea Dark Shadows al lui Tim Burton, cu Johnny Depp in rolul lui Barnabas.

9. Angel


Baiatul frumos din umbra ascunde de cele mai multe ori un secret cumplit. Chiar daca initial l-am privit si eu pe Angel din perspeciva lui Buffy, un mesager misterios si aratos, recunosc ca mi-a placut partea cand fiara din el se dezlantuie (Angel redevine sangerosul vampir fara suflet Angelus). Povestea baiatului rau cu suflet bun e condimentul necesar in orice poveste de dragoste interzisa.

8. Stefan Salvatore


Lumea e atat de banala incat aproape intotdeauna aleg anti-eroii in detrimentul tipilor cumsecade. Pot spune despre Stefan Salvatore ca e cel mai de treaba vampir pe care il cunosc si totodata, poate singurul personaj pozitiv dintr-un triunghi amoros pe care nu il urasc cu pasiune. Povestea lui Stefan este relativ simpla, fara zorzoane si briz-brizuri de rigoare: el si Damon, fratele sau, si o singura femeie. Aceeasi femeie o intalnesc peste secole mai tarziu, in persoana Elenei, de care Stefan se indragosteste sincer. Doi frati vampiri aratosi si o femeie, nu suna rau!

7. Bill Compton


Daca vampirii ar fi la reali si legali atunci nu ti-ai cauta si tu unul? Sau mai bine, cum ar fi daca unul te-ar gasi pe tine? Bill Compton e sarea si piperul din condimentata  Louisiana chiar daca nu este un show-man sau deopotriva, un personaj melancolic desprins dintr-o drama gothica. Bill Compton e tipul de treaba, care locuieste vizavi (aka cimitirul din Bon Temps). Partenerul ideal pentru fragila Sookie, sexy si fascinant, Bill a devenit un sex-simbol  in lumea vampirica moderna.

6. Armand


Armand: adolescentul cu chip perfect, de portelan, vampirul artist, cautator al marilor raspunsuri si al unui suflet cu care sa isi imparta eternitatea, si nu in ultimul rand, probabil cea mai iconica figura gothica din Cronicile Vampirilor. Am vazut in Armand un fel de Louis mai rafinat si mai impersonal, afectat de secole de singuratate. Mi-a placut si varianta ecranizata a sarmantului Armand, chiar daca Banderas era trecut de prima tinerete atunci cand l-a interpretat.

5.  Jean-Claude


Din seria clasicul nu se demodeaza niciodata, din fascinanta lume a Anitei Blake se remarca Jean-Claude. Vampirul francez, rafinat, cu ochi patrunzatori, hipnotici si piele alba, perfecta, devine stapanul orasului cu ajutorul Anitei (ucigasa de vampiri si necromata) pe care si-o doreste ca slujitor uman si iubita. E interesant si amuzant de urmarit, felul in care flirturile sofisticate ale lui Jean-Claude topesc inima de gheata a Anite.

4.  Damon Salvatore


Poate ca e boala, o obsesie ciudata sau pur si simplu o parere foarte personala, dar sunt intotdeauna fascinata de baiatul rau din fiecare poveste. Daca mai adaugam ca este si un vampir chic, aratos, si ca este varful dintr-un triunghi amoros atunci o sa zambesc larg si o sa ma declar fan. Imi place la nebunie Damon Salvatore chiar daca uneori este un drac, la propriu. Ce ar fi orice poveste de dragoste fara condimentele necesare?

3. Contele Dracula


Vampirul primordial, Contele Dracula, ocupa un loc fruntas in topul meu de vampiri frumosi. Chiar daca este  singurul monstru printre vampiri prietenosi si aratosi, Dracula farmeca in egala masura prin povestea trista (iubirea pe veci pierduta si blestemul care l-a condamnat la o eternitate dureroasa), nota de melancolie din privire, si de ce nu prin lookul gothic si clasic. Magician si demon deopotriva, contele Dracula ramane principalul izvor de inspiratie pentru frumusetea gothica.

2.  Lestat de Lioncourt


Coleric, fascinant, cea mai energica prezenta din lumea vampirilor, Lestat isi merita cu siguranta titlul de rock star. If Lestat wants it, Lestat gets it! Nu e de mirare ca personalitatea lui excentrica si magnetica atrage atentia chiar si reginei vampir, Akasha. Ilustrat in Interviu cu un Vampir ca pur si simplu baiatul rau, Lestat scapa de sub control in toate celelalte carti din Cronicile Vampirilor. Am simtit ca e atat de magnetic si de independent incat si-a scris singur povestea, Anne Rice fiind doar un neinsemnat mesager. Parca niciodata raul nu a aratat asa de bine!

1. Louis de Pointe du Lac


Louis conduce in topul meu de vampiri frumosi pentru ca este singurul vampir uman (trecand peste elucubratii moderne sau personaje sumar conturate). Daca eu as fi fost vampir atunci as fi fost Louis. Povestea sfasietoare a vampirului cu suflet, care murea de fiecare data cand ucidea, lookul cadaveric si inocent, pasiunile tulburatoare, loialitatea si intelepciunea, il fac pe Louis cel mai frumos vampir inventat vreodata. Chiar daca aparent nu poseda acel vino’ncoace ca si Lestat, Louis reuseste sa farmece prin individualism si umanitate intreaga fauna de vampiri din Cronicile Vampirilor.


 
41 comentarii

Scris de pe Noiembrie 19, 2010 în My Top 10

 

Etichete: , ,

41 responses to “Cei mai frumosi vampiri

  1. Ioana Spioana

    Noiembrie 19, 2010 at 7:52 pm

    Nu stiu cum poti sa pui poza aia (!!!) cu Damon si sa-l lasi pe locul 4. Doamne sfinte, ce bucata!. Trebuie sa refacem topul asta ca nu se poate asa :))

     
  2. darkjade

    Noiembrie 19, 2010 at 8:49 pm

    Topul meu e ca un concurs de Mister asa :). I-am si intrebat ce parere au despre pacea mondiala inainte sa le dau coronite. De fapt la naiba…sunt prea subiectiva. Ma obsedeaza Louis de mai bine de 5 ani.

     
  3. Doppelgänger

    Noiembrie 20, 2010 at 12:48 am

    My vote goes to Nosferatu. A definite vote.

     
  4. darkjade

    Noiembrie 21, 2010 at 12:10 am

    Neah, Nosferatu e un Dracula mai urat asa.

     
  5. Doppelgänger

    Noiembrie 21, 2010 at 9:41 pm

    Beauty is in the eye of the beholder. :))

     
  6. Roxana

    Decembrie 1, 2010 at 12:38 pm

    Sunt intr-utotul de acord cu topul ! 🙂
    Preferatii mei sunt Louis si Lestat 😡
    Si … imi pare rau la unele fete.. dar Twilight sucks 😐 … nu se mai fa filme cu vampiri cum erau odata !

     
  7. darkjade

    Decembrie 1, 2010 at 3:47 pm

    @ Roxana: Ma bucur ca am mai gasit fani Louis si Lestat :). Asa e, fauna twilightista domina din nefericire.

     
  8. JustForYou

    Decembrie 4, 2010 at 11:01 pm

    Nu ii iteleg pe cei carora nu le-a placut twilight.Adica nu este chiar as de sangeros ca restul filmelor cu vampiri , in film mi s-a parut evidentiata mai mult povestea de dragoste dintre cei doi si a fost oarecum o revelatie la adresa filmelor cu vampiri prin dezvoltarea sentimentelor lor.Dar in nici un caz twilight nu poate fi incadrat in categoria filmelor horror.

     
  9. darkjade

    Decembrie 5, 2010 at 1:15 am

    Twilight e doar prost, no offense . Nici nu l-am judecat ca un film de groaza, ci ca film. Poate ca sunt foarte subiectiva, dar pur si simplu nu mi-a placut nimic. Desigur, gusturile nu se discuta asa ca nu condamn :).

     
    • madde

      Iunie 15, 2011 at 7:10 pm

      poate ar trebui sa citesti cartile……filmele intr-adevar nu sunt iesite din comun

       
  10. JustForYou

    Decembrie 5, 2010 at 1:23 am

    Ai dreptate gusturile difera.;)Orikum parca spuneai ca iti este dor de compunerile din scoala nu?Yo chiar am nevoie de compuner si nu is chiar cel mai bun, cel putin am o profa de romana de auuu:D(ma termina cu compunerile).

     
  11. darkjade

    Decembrie 5, 2010 at 1:01 pm

    🙂 Ce compuneri trebuie sa faci?

     
  12. JustForYou

    Decembrie 5, 2010 at 1:27 pm

    Ai pus o intrebare la care imi este greu sa raspund ,adica tot felul de compuneri de la povestiri sf pana la descrierea toamnei si astea ar fi usoare pentru ca ma raportez la filme vazute.Insa cand o aud ca trebuie sa ne spunem parerea cu privire la nustiu ce text sau nu stiu ce opera ma ia durearea de cap nu prea imi gasesc cuvintele sa formulez.Un sfat te rog.:D

     
  13. darkjade

    Decembrie 7, 2010 at 4:25 pm

    Pai iti dau un sfat care mi se dadea si mie la varsta ta: ca sa iti gasesti limbajul corespunzator citeste cat mai mult. E super ca te uiti la filme si iti dezvolti creativitatea dar e nevoie si de cuvinte, cum spuneai si tu.

     
  14. JustForYou

    Decembrie 8, 2010 at 11:24 am

    Mersi de sfat insa problema la mine e ce sa citesc, adica nu imi plac cartile romanaesti gen „brazda si palos” ideea e ca nu am gasit inca cartea care sa imi para cat de cat interesanta si pana al varsta asta nu am citit nici o carte speram sa imi recomanzi o carte sa un scriitor/scriitoare bun/a .

     
  15. darkjade

    Decembrie 8, 2010 at 11:05 pm

    Stephen King, Mircea Eliade, E.A. poe, Anne Rice, Oscar Wilde (literatura mai ususrica si frumoasa)

     
  16. JustForYou

    Decembrie 9, 2010 at 11:25 am

    Mersi, chiar o sa incerc.

     
  17. Vik

    Decembrie 18, 2010 at 12:47 pm

    Unde e Blade si Viktor?

     
  18. darkjade

    Decembrie 18, 2010 at 3:57 pm

    Blade e urat, si pe Viktor din „Underworld” nu il stiu asa bine. Daca m-ar fi fascinat ar fi avut loc in top.

     
  19. Engineered_Dream

    Decembrie 29, 2010 at 12:24 am

    Fără nicio relevanță, dar Anita Blake este un jeg de bandă desenată.

     
  20. darkjade

    Decembrie 30, 2010 at 1:48 pm

    Inainte de a fi banda desenata, Anita Blake este o serie de carti…………..

     
    • Engineered_Dream

      Decembrie 30, 2010 at 3:59 pm

      Ai mai arătat poze din bandă. Și bănuiesc că seria e la fel de jegoasă.

       
  21. darkjade

    Decembrie 30, 2010 at 10:45 pm

    Da, am aratat poza din banda pentru ca de obicei cartile nu au poze. Cartile sunt jegoase, offf, prejudecati, prejudecati.

     
  22. Engineered_Dream

    Decembrie 30, 2010 at 10:55 pm

    E oarece diferență între prejudecată, preconcepție și, ceea ce consider că se aplică în cazul acesta, logică și informare.

     
  23. darkjade

    Decembrie 31, 2010 at 12:34 pm

    Corect. In consecinta parerile in lipsa de informare nu sunt valide.

     
  24. Engineered_Dream

    Ianuarie 2, 2011 at 9:06 pm

    Și nici să nu vezi ironia din comentariul tău.

     
  25. darkjade

    Ianuarie 3, 2011 at 9:09 pm

    Ironia provine din credinta mea absoluta in urmatoarea maxima: problemele de gust ce nu implica incultura nu se judeca aspru si nu se condamna! 🙂

     
  26. Engineered_Dream

    Ianuarie 3, 2011 at 9:30 pm

    Gustul nu e un scut absolut împotriva oricăror critici. Este unul chiar firav și cred că știi ce fel de oameni îl ridică.

     
  27. darkjade

    Ianuarie 4, 2011 at 12:38 pm

    Nu, nu este un scut dar problema aici sta cu totul altfel. Seria Anita Blake este o lectura usoara si pentru mine necesara. Nu cred ca exista om care sa nu simta nevoia unei lecturi usoare. Mi s-a parut amuzanta iar vampirul Jean-Claude, cu flerul lui aparte, intra in categoria mea de vampir pur-sange.

    Vampirii mei ideal nu lucesc, nu arata ca niste bestii infioratoare, nu miros a pamant si putrefactie. Vampirii mei ideali sunt frumosi si misteriosi.

    Plecand de la cele de mai sus, mi se pare o ineptie sa afirmi ca ideea si perceptia mea asupra unui prototip de vampir este jegoasa. Parerile si propria mea lume imaginara, din care eu impartasesc franturi, nu pot fi jignite sau judecate. E pur si simplu o problema de gust! 🙂

     
  28. Engineered_Dream

    Ianuarie 4, 2011 at 2:31 pm

    Nu am spus că ”vampirii tăi ideali” sunt jegoși, ci că din câte am citit despre seria aia, e destul de prost scrisă.

     
  29. darkjade

    Ianuarie 5, 2011 at 12:48 pm

    Mie mi s-a parut un aer proaspat din toata gama de literatura chick-flick cu vampiri. Are un iz de roman politist cu morti vii.

     
  30. Engineered_Dream

    Ianuarie 5, 2011 at 4:35 pm

    Primele trei cărți din câte am văzut, că după aia cică devine fantezie erotică destul de morbidă.

     
  31. darkjade

    Ianuarie 10, 2011 at 10:55 am

    Pe primele 3 le-am citit si eu, mai departe inca nu. Oricum, cum spuneai si tu, partea de erotism sinistra e de evitat.

     
  32. Adrianna

    Aprilie 10, 2011 at 7:37 pm

    unde-i robert pattinson?????????? nush ce vedeti voi frumos la dracula eu vad doar un mos chelios

     
    • Alin

      Aprilie 10, 2011 at 7:59 pm

      Zi-mi te rog că ești un troll.

       
  33. darkjade

    Aprilie 11, 2011 at 10:05 am

    @ Adriana: In filmul lui Coppola sa stii ca avea destul par Dracula, chiar mai mult decat nea Pattinson.

    @ Alin: :)) You rock!

     
  34. lex

    Octombrie 3, 2011 at 7:26 pm

    Daemon Salvatore imi place la nebunieee.El ar trb sa fie macar printre primi 2.

     
  35. lunateca

    Noiembrie 17, 2011 at 9:57 pm

    am citit seria anita blake si sincer mi-a placut la nebunie…si sper sa nu se supere nimeni pe mine….dar ma doare undeva de ce spun alte persoane

     
  36. ciresica

    Aprilie 17, 2012 at 12:27 pm

    mie mai mult mea placut poza in care vampirul tinea femeica in pielea guala

     
  37. Zamfir Miruna

    Iulie 19, 2012 at 8:22 am

    Cronicile Vampirilor mi se pare cea mai tare carte cu vampiri… si topul tau este super, Lestat, Louis si Armand:D Desi Armand nu este absolut deloc ca in carte, a fost refacut soper** Dar sinecer, parerea mea, imi place mai mult Lestat decat Louis… pentru ca, Lestat este atat de sigur pe el ca stye ce vrea de la neviata, este nonconformist, deci atragator, toata lumea vrea sa’i fie in preajma si, desi usor, este de admirat faptul k el a reusit in 200 de ani sa faca ce muulti alti vampiri antici nu au reusit, sa intinda coltii si sa ia ce vrea! Mereu mi s’a parut ca fiind un barbat al atentiei, si m’a facut sa vad frumusetea in viata si sa o caut, sa vreau mereu mai mult si niciodata sa nu ma multumesc cu putin. Este un adevarat model, pentru vampiri si..restul;)) Este atat de inovativ incat il face pe Louis sa fie tipic, tragedia lui, ca nu a putut sa se desprinda de banal si sa accepte imensitatea ce i’a fost oferita. Nope, Lestat se arunca drept inainte, fara ezitari!:P Ca veni vorba de ‘Twilight’… sa’mi bag piciorul._. Poate ca nu ati observat, dar TOATE filmele cu vampiri sunt de fapt romantice.. depinde de inteligenta fiecarei persoana sa observe chestia asta… in unele filme,carti, subtextul este mai subtil ca in altele. De exemplu, sa luam Misterele Vampirilor din Sud. Foarte explicit si iti da direct ceea ce astepti: fata ajunge cu baiatul blabla. De’a dreptul banal, si totusi este cel mai asteptat lucru din toata cartea. Daca filmul sau cartea s’a terminat fara sa se intample ‘romanticul’, a fost degeaba. Din puctul meu de vedere, asta mi s’a parut rece, la subiect si murdar (parerea mea). Acum sa luam Cronicile Vampirilor. In primul rand, ca iti ofera frumusete, ceea ce raar mai intalnim (sarutmana Anne Rice!). In al 2’lea rand, desigur ca si eu astept romanticul! Dar asta se intelege prin gest si cuvant, iar ca fiecare conteaza..O sa dau un mic spoiler.. atunci cand Lestat i’a oferit sange Gabriellei… mi s’a facut pielea de gaina. A fost, cred, cel mai sublim moment din viata mea, niciodata nu mi’as fi putut imagina asa ceva! Oo si greutatea imaginii si a gestului.. nici nu se compara! Pentru ca schimbul de sange nu se compara cu un sarut. O privire si o atingere capata o insemnatate de neegalat, exprimarea fizica devine superficiala si nenecesara. Twilight este o exagerare. Twilight este doar jumatate din tot ceea ce este. Este coaja. Si fara miez, pai… e degeaba. Durerea este miezul..oo da. Faptul ca te trezesti intr’o zi, si sa ai lumea la picioare, sa ai totul! Si in acelasi timp nimic. Cum ai primit acest dar (sau blestem), la fel de repede iti este luat… Si singur ti’l vei lua. Pentru ca lumea nu este facuta pentru o singura persoana, nope… Si cum singur sosesti, la fel pleci asa ca… Cat mi’a luat sa imi dau seama ca trebuie sa profiti de viata! (sau neviata, pentru cei ce o au). Este un lucru pe care esti norocos sa’l ai, iar de’l irosesti… nu meriti sa’l ai. Vampirii inseamna viata, si dincolo de ei. Este un lucru imens, nu exista cuvant pentru grandoarea ce’o reprezinta. Frumusete si dorinta, apoi fericire si dragoste, apoi singuratate si moarte. Dap, viata… Sii acum termin pana nu fac un roman._.

     
  38. darkjade

    Iulie 22, 2012 at 9:43 pm

    @ Miruna: Ma bucur foarte mult ca esti o fana a Cronicilor Vampirilor. Pentru mine reprezinta un fel de epoca renascentista in literatura cu vampiri. Vampirii nu sunt doar frumosi si nu intotdeauna sunt suflete sensibile, dar desigur, avem de unde alege. 🙂 De aici si alegerea mea pentru Louis sau Lestat!

     

Lasă un răspuns

 
