RSS

Povesti cu gust

13 Dec

Nu sunt o pofticioasa, dar sunt povesti care m-au facut sa salivez.

Prima amintire gustoasa o am din povestea lui Hansel si Gretel care ajung la casuta din turta dulce. Tin minte gustul imaginar al casutei: era dulce, putin mentolata iar glazura de ciocolata de deasupra o facea moale si pufoasa. Turta dulce de la alimentara nu a avut niciodata glazura iar aroma dulce-mentolata nu avea savoarea celei din poveste. Imi placea totusi forma in care venea turta dulce de demult – un fel de mici caramizi pe care le asezam uneori intr-o movilita ce imi imaginam ca e casuta vrajitoarei.

Salatica mi-a facut o pofta nebuna de salata,  si chiar si acum imi mai imaginez uneori ca salata din bol e luata din gradina din spate a vrajitoarei. Chiar daca intreaga poveste punea accentul pe cositele lungi ale Salaticai, mie mi-a ramas gandul la salate…

Stephen King mi-a facut o sete teribila intr-o zi uscata de februarie. Citeam pasajul din „Gerald’s Game” in care femeia imobilizata de pat cu o pereche de catuse incearca disperata sa ajunga la paharul de apa. Senzatia de gura uscata, de dorinta asidua a papilelor gustative de a se inunda cu apa rece si dulce m-a cuprins in asemnea hal incat am simtit ca ma scurg. Primul lucru pe care l-am facut atunci cand am coborat din metrou a fost sa imi cumpar o sticla cu apa.

De vreo saptamana ma obsedeaza gustul de carne uscata si sarata pe care o manca Pistolarul in desertul arid din „Turnul intunecat”. Am insomnii de ceva vreme si printre sutele de ganduri care mi se topesc in creier, in starea mea de veghe, gustul imaginar de carne uscata si sarata ma face sa inghit in sec . Mi-e pofta de mancare uscata si proasta pe care as manca-o in desert.

 
4 comentarii

Scris de pe Decembrie 13, 2010 în Amintiri, Diverse

 

4 responses to “Povesti cu gust

  1. Valkyrie

    Decembrie 24, 2010 at 1:08 am

    eu tin minte ca in scena de la sfarsit din Misery mi se facuse o pofta tampita de icre de beluga, desi eu le urasc.

     
  2. darkjade

    Decembrie 27, 2010 at 2:11 pm

    🙂 Sa stii ca mie-mi plac.

     
  3. Valkyrie

    Ianuarie 3, 2011 at 11:01 pm

    mie mi se face destul de rau de la ele

     

Lasă un răspuns

 
