RSS

Exista si nebuni frumosi

25 Feb

Cum traim intr-o lume cu nebuni violenti, analfabeti si nesimtiti (cat de real e Leatherface), sinucigasi goi si adolescenti confuzi (si atat) m-am gandit ca  mi-e sila si vreau sa gasesc ceva fascinant si frumos in tenebrosul mintii umane. Asa ca i-am gasit pe ei. Nebuni frumosi in film si carte.

Intelectuali rasati, artisti, matematicieni inchisi in universul numerelor complexe, nebunii ideali ar trebui sa fie in definitiv fascinanti si sa imi inspire sentimentul ala de luciditate bolnava.

Din postura mea de observator, ar trebui sa ma declar complet confuza caci as realiza ca logica nebuna, este in definitiv…o logica. M-am gandit de multe ori ca si eu sunt o Clarice si aveam candva sa il cunosc pe Dr. Lecter si poate ca as fi uitat de monstrul nebun si m-as fi gandit ca in definitiv…poate si raul e un punct de vedere.  (p.s. inca nu l-am cunoscut pe Dr. Lecter).

Nebunii in fictiune sunt o necesitate a exprimarii exceselor sau a obsesiilor. Uneori se intampla sa fie victime ale societatii sau ale stresului cotidian (ca tipul din „Fight Club” sau recenta Nina din „Black Swan”). De aici necesitatea de un alt sine mai puternic, mai practic sau mai senzual. Uneori si eu as fi vrut sa il cunosc pe Tyler Durden si sa invat de exemplu…sa fac sapun.🙂 Practic, nu?

Unii nebuni sunt cu adevarat frumosi dar ar trebui tinuti in custi. Pur si simplu il iubesc pe Jack Torrance (recunosc ca inclin spre personajul din film fata de cel ceva mai sufletist din carte). Si mai recunosc ca daca barele custii ar fi cu adevarat groase as pune-o undeva, alaturi de romanele ei Misery, chiar pe Annie Wilkes.

Trecand din zona nebunilor frumosi din custi, mi-as indrepta atentia spre zapaceala aia de nebunie adolescentina. Ma fascineaza universul ala de fetita pierduta in taramul iubirilor imaginare. Adolescenta sau tanara confuza traieste intr-un palat fermecat, unde e iubita de intreaga curte regala, calatoreste peste mari si oceane pe spuma valurilor si cel mai probabil sfarseste ziua in bratele unui print. Cum sunt aparent inocente, frumoase si delicate o sa le numesc pur si simplu printese pierdute. Si cateva printese pierdute care m-au facut sa simt starea aia de confuzie si tristete dulce: fetele din „Sinuciderea Fecioarelor”, Pauline si Juliet din „Heavenly Creatures” si nu in ultimul rand personajul Winonei Ryder in „Girl Interrupted„.

Nebunii mei preferati: Hannibal Lecter, Jack Torrance si dintre doamne as alege-o pe Erika Kohut (victima pasiunilor reprimate din „Painista” a lui Elfriede Jelinek). Concluzia: geniul si obsesia creeaza monstrii frumosi (in fictiune desigur🙂 ).

 
2 comentarii

Scris de pe Februarie 25, 2011 în ciudatenii, Freak...

 

Etichete: ,

2 responses to “Exista si nebuni frumosi

  1. mikutzul

    Martie 19, 2011 at 1:42 am

    sincer, hannibal e chiar unul dintre personajele mele favorite pe si ma gandesc la anthoy hopkis, separat ca la un om frumos….si de regula patologicul unor oameni geniali, in fictiune ma fascineaza:)

     
  2. darkjade

    Aprilie 4, 2011 at 10:14 am

    Si pe mine m-a fascinat Hannibal Lecter🙂

     

Lasă un răspuns

 
