RSS

Cele mai proaste afise de film

10 Mar

Stiu ca nu sunt o artista (I’m a fucking work of art 😛 ), dar sunt unele afise de film care pur si simplu imi zguduie retina. Un afis de film este in definitiv o marfa si ar trebui sa vanda: nu ar trebui sa fie incarcat, sa spuna prea multe sau deopotriva, prea putine. Ar trebui sa fie esenta aia care sa ma determine pe mine, ca simplu cinefil, sa ma duc in sala de cinema si sa vad un film despre care nu stiam nimic inainte. Si ca o regula personala, nu imi plac afisele de film care par pur si simplu o captura de ecran peste care se aplica text. Poate ca e preconceptia mea, dar un afis de film nu trebuie sa imi dezvaluie nici macar o fractiune de secunda inghetata din pelicula ce urmeaza sa o vad.

„Io sono l’amore”…iata un film care mi-a atras atentia prin afis, dar nu in sensul pozitiv. Rar, dar foarte rar mi-a fost dat sa vad un afis mai prost facut. Cu toate ca sunt aproape sigura ca filmul ar fi gustul meu (inca un plus pentru ca e european), afisul arata deplorabil. Scrisul acopera 3 sferturi din afis, inclusiv fetele personajelor. Mai mult, doamna blonda este litelarmente sugrumata de bucla languroasa a L-ului. Si chiar daca scrisul ar fi fost undeva deasupra, poza de tip tablou static de soap opera nu ar fi spus nimic intrigant nimanui. Concluzia finala: designerul era probabil beat cand a conceput acest poster.

Un afis de film ar trebui sa atraga atentia si daca nu il privesti de la 50 de cm distanta. Acum serios, ce au facut miopii atunci cand a aparut „Laguna Albastra”? Mie una imi inspira un afis din ala de genul wanted, din vestul salbatic. Totul e prea mult si in definitiv daca apuci sa citesti ce scrie pe afis de ce te-ai mai duce la film? Iti ofera povestea pe tava.

Eu inteleg ca Angelina e mare si James McAvoy e inca mic, dar totusi… chiar asa disproportionati sa fie? In plus nu imi dau seama daca Angelina isi tine mana (am inteles ca e tatuata si asta o face dura si…Wanted) pe un genunchi, sau daca nu, ce e zona aia intunecata din coltul din stanga? Un layer negru jucaus? Dar in definitiv, trecand peste talmes-balmes un nou afis care nu mi-a spus nimic, de aceea nu am avut curiozitatea sa vad filmul nici pana in ziua de azi.

Majoritatea filmelor StarTreck nu au fost prea reusite, unele pur si simplu junk (gen asta in care urmasii nostri ajung sa comunice cu balenele ca sa ne salveze), dar asta nu e nicio scuza pentru un afis asa…de varza. Da, varza e cel mai bun cuvant. Sau poate tocanita de culori curcubeu face orice comentariu al meu de prisos. Si totusi ce cauta pankisul ala pe langa Spock?

Toti copiii care cresc cu filme horror ajung ca in ziua in care descopera Photoshopul sa se zombifice sau se vampirizeze si ei :). Texturi de rugina, lemn sau de sol rezolvau multe probleme. Dar in Blair Witch Project 2 nu prea a fost cazul. Un afis urat, total nenecesar, suprasaturat si irelevant. De ce o fata urata si disproportionata se intinde pe tot afisul? Nu stiu, si in definitiv nici filmul nu a convins pe nimeni

Ideea de oglinda malefica suna bine pentru toti iubitorii de horror. Misticismul care se ascunde in spatele lumii reflectate a fermecat pe absolut toata lumea la un moment dat, fie ca erau narcisti sau pur si simplu cautatori ai intelesurilor de dincolo. Din pacate, afisul Mirrors de mai sus nu farmeca pe nimeni in niciun fel si in definitiv nici nu am intelege ca e vorba despre oglinzi daca nu am vedea titlul. Am putea sa facem abstractie de fata hidoasa de deasupra titlului. Afisul cred ca ar fi fost putin mai bun.

Two Lovers. Un triunghi amoros.  Un barbat sfasiat intre doua relatii, intre doua femei frumoase. Ei bine, nu asta imi pare din afis. Cel putin Gwyneth Paltrow iese cu brio din sfera femeilor frumoase daca ar fi sa ne luam dupa poster. Si trecand peste necesitatea artistului  de a urati actorii, ce e cu stralucirea sinistra din jurul personajelor? Si de ce vrea Joaquin Phoenix sa plece si unde? Si totusi, unde isi indreapta privirea Gwyneth Paltrow?

Nou si cald, cel mai recent afis X-men First Class. Prost, foarte prost, incredibil de prost. Sper din toata inima ca  era o ciorna a designerului si i-a fost furata si publicata fara acordul lui. O linie de o simplitate infantila si o crapatura nejustificata desupra spancenei drepte a lui Xavier. Dar tin sa multumesc in definitiv creatorului acestui poster, altfel nu mi-ar fi venit ideea pentru acest articol.

Coming up next: Cele mai bune afise de film 🙂

 
33 comentarii

Scris de pe Martie 10, 2011 în Arta si Animatie

 

Etichete: ,

33 de răspunsuri la „Cele mai proaste afise de film

  1. dan smith

    Martie 11, 2011 at 9:34 am

    mirrors- trebuie vazut
    :d

     
  2. darkjade

    Martie 11, 2011 at 11:38 am

    Pacat ca afisul spune cu totul altceva.

     
  3. Claudia

    Martie 11, 2011 at 7:08 pm

    Nu le mai fac ca pe vremuri. Imi plac posterele vechi care te surpind prin combinatie de culori, aranjament, talentul desenatorului.

     
  4. Dark Angel

    Martie 11, 2011 at 8:10 pm

    Un articol foarte interesant DarkJade.
    Trebuie sa recunosc faptul ca nu mereu cei care se ocupa cu promovatul sau creatul posterelor pt filme, sunt inspirati.Cateodata chiar dau rateuri.Iar unele exemple bune sunt cele enumerate de tine.Acum daca pui intr-un afis al unui film pe Angelina Jolie sau Gwyneth Paltrow nu inseamna neaparat ca si acel afis e reusit.

     
  5. darkjade

    Martie 12, 2011 at 2:56 pm

    @ Claudia: Corect, si eu am studiat niste afise mai vechi si nu se compara. Cel putin cel de la „Totul Pentru Eva” …jos palaria, am ramas fascinata de el.

    @ Dark Angel: E normal ca sa nu aiba inspiratie designerul, dar ar trebui sa fie cineva in spate care sa ii spuna: dude, it sucks!

     
  6. Alin

    Martie 14, 2011 at 10:06 pm

    De ce ești rea cu Star Trekul? Primul a fost cea mai tare plagiere a lui 2001, al doilea a fost unul dintre cele mai epice filme de sf/fantasy până la Lord of The Rings, iar ultimul a fost un foarte bun film de ronțăit popcorn(plus că Frost ridică nivelul calitativ până în cer la orice proiect în care este implicat). Singurele cu adevărat proaste au fost Nemesis și Generations.

     
  7. darkjade

    Martie 15, 2011 at 12:23 am

    Eu sunt fana „Star trek” serialul. Pentru mine filmele sunt doar o tragere de par sau un muls de vacuta, cu unele exceptii desigur. Trebuie sa recunosc ca la asta cu balene imi venea sa imi dau singura palme, dar sunt si filme la care am ramas lipita de ecran (de ex. noul Star Trek, din 2009).

     
  8. Alin

    Martie 15, 2011 at 9:17 pm

    Old Trek sau New Trek?

     
  9. darkjade

    Martie 15, 2011 at 10:26 pm

    Noul film Star Trek, cel din 2009, mi s-a parut bun.

     
  10. Alin

    Martie 15, 2011 at 11:04 pm

    Nu. Serialul nou sau cel vechi? Kirk sau Picard?

     
  11. darkjade

    Martie 16, 2011 at 10:49 am

    Always Picard. Kirk nu are nici macar o farama din stilul lui. Nici nu mi se pare un capitan bun, e mult prea impulsiv.

     
  12. Alin

    Martie 16, 2011 at 3:29 pm

    Dar este atât de prolific. Și a pătruns acolo unde niciun alt bărbat nu a avut curajul să pătrundă. 😉

     
  13. Alin

    Martie 20, 2011 at 12:29 am

    Trebuie să aduc la cunoștință că mi se pare amuzant că cineva numit DarkJade se conversează cu cineva numit DarkAngel. Parcă ar fi convenție de gotheri.

     
  14. darkjade

    Martie 20, 2011 at 9:01 pm

    @ Alin: Nu chiar conventie de gotheri, doar ca ne place intunericul :). Sau avem parti ascunse si intunecate, sau „dark” e in definitiv un cuvant frumos. Mai gasesc sau alte sau-uri daca ma mai gandesc.

     
  15. Alin

    Martie 20, 2011 at 9:03 pm

    Zis ca un adevărat goth.

     
  16. darkjade

    Martie 22, 2011 at 2:54 pm

    Sau eram ironica…

     
  17. Alin

    Martie 22, 2011 at 3:36 pm

    Sau nu.

     
  18. Tibs

    Martie 25, 2011 at 7:28 pm

    I’m sorry, dar afisul de la “Io sono l’amore” este mai mult decat decent. Scrisul e asa pentru a focusa privirea pe tipa blonda (care e pozitionata foarte bine btw), de unde si titlul probably.

     
  19. darkjade

    Martie 28, 2011 at 9:54 am

    @ Tibs: Mie mi se pare foarte deranjant ca scrie pe fata personajelor.De exemplu, tipul din stanga nici nu imi dau seama cum arata.

     
    • Alin

      Martie 28, 2011 at 12:20 pm

      Nu trebuie să îţi dai seama cum arată. Asta e ideea.

       
  20. darkjade

    Martie 28, 2011 at 3:49 pm

    Nu zic ca daca intr-un afis de film fetele actorilor sunt acoperite inseamna ca automat s-a facut o eroare, dar scrisul enorm pe 3/4 din afis e deranjant. Pe mine ma deranjeaza la ochi.

     
  21. Alin

    Martie 28, 2011 at 4:43 pm

    E o decizie un pic bizară, dar e foarte eficientă în a atrage privirea asupra Emmei. Poate un pic forțat, dar în niciun caz să merite pus într-o astfel de listă. Mai ales când există pe lume așa ceva.

     
  22. darkjade

    Martie 30, 2011 at 11:45 am

    Ala de la Superbabies mi-a scapat :). Eu nu am vrut sa merg pe principiul un afis prost inseamna un film prost. Poate m-am inselat, nu zic nu, dar afisul de la „Io sono l’amore” nu a fost pe gustul meu.

     
  23. Alin

    Martie 30, 2011 at 10:32 pm

    Ți-au scăpat multe.

     
  24. darkjade

    Aprilie 3, 2011 at 8:04 pm

    Nu zau? E cam imposibil avand in vedere ca de la inceputul cinematografiei pana in prezent s-au facut relativ… putine filme.

     
  25. Alin

    Aprilie 3, 2011 at 8:13 pm

    Înseamnă că ai de unde alege să nu pui în asemenea listă afișe care nu sunt chiar pe placul tău.

     
  26. darkjade

    Aprilie 4, 2011 at 10:00 am

    Eu am inteles ca tie ri-a placut afisul de la „Io sono l’amore”. Foarte bine, iti respect parerea. Mie nu imi place si in definitiv se ajunge din nou la vechea problema a subiectivismului.

     
  27. Alin

    Aprilie 4, 2011 at 12:09 pm

    N-am zis că mi-a plăcut. Doar că nu este ”un cel mai prost”. Ar fi putut fi un afiș chiar drăguț, iar din multe puncte de vedere chiar este. Versiunea originală în mod sigur era.

    Termenul de prost anunță oarece obiectivism, sau în cel mai rău caz, o opinie bine argumentată. De care nu te-ai achitat.

     
  28. darkjade

    Aprilie 4, 2011 at 2:41 pm

    Nu cred ca nu am adus o opinie argumentata. Pentru orice lucru despre care spun ca imi place sau nu dau si raspunsul la intrebarea fundamentala: DE CE? Pentru de ce-ul afisului cu pricina raspunsul este fontul nejustificat de mare.

     
  29. Alin

    Aprilie 4, 2011 at 4:20 pm

    Dacă nu reușești să convingi, înseamnă că nu e suficient de bine argumentată opinia.

     
    • darkjade

      Aprilie 5, 2011 at 8:24 pm

      Sau ca esti suficient de inradacinat in ideea ta incat nu accepti un alt punct de vedere.

       
  30. Alin

    Aprilie 5, 2011 at 8:43 pm

    Foarte puțin probabil ca acesta să fie un subiect care să prezinte atât de multă importanță încât să mă înrădăcinez în el. Mai ales că nu cred că înțelegi ce vreau să spun. Poate e vina mea.

    E irelevant dacă îți place sau nu afișul, când scopul listei pare a fi o analiză calitativă, obiectivă, a lor(nu mai zic faptul că treaba asta se face în general pe perioade, cel puțin). Iar puține dintre motivele pe care le-ai invocat motivează de ce afișele astea sunt atât de slabe în comparație cu cele ale filmelor ”exploatation”, de exemplu.

     
  31. darkjade

    Aprilie 11, 2011 at 10:17 am

    Bun, hai sa dau si eu mai multe detalii. Imi cer scuze, poate e un defect profesional, dar eu imi argumentez parerile de obicei prin niste idei rudimentare si ma astept ca acestea sa fie dezvoltate de la sine de interlocutor. In mintea mea procesul e natural si trivial.

    Este intr-adevar irelevant daca mie imi place sau nu afisul, asa cum spui si tu conteaza in definitiv calitatea si mesajul in sine. Un afis urat sau frumos in opinia mea subiectiva poate exprima sau nu un mesaj. Am sustinut sus si tare cum ca afisul cu pricina este prost pentru ca in principal nu imi place estetic. Estetica este extrem de importanta pentru mine, mai ales in cadrul formarii unei prime pareri, de multe ori decisive.

    Insa, in niciunul din cazurile de mai sus nu cred ca m-am legat strict de estetica (poate doar in cazul afisulul Star Trek). Primul afis din lista nu imi place doar pentru ca nu este estetic, sau depaseste niste reguli impuse de design si claritate, dar nu imi spune nimic, e static. E genul de afis portret de familie peste care pluteste … dragostea. Combinatia in sine de portret static si mesaj puternic care sa sugereze o iubire din aia covarsitoare nu merge. E o nuca in perete. Nu e un mixaj bun.

     

Lasă un răspuns

 
