RSS

Scene memorabile din filme

31 Iul

Cum prin minte mi se deruleaza continuu secvente frumoase, traite, vazute sau imaginare, m-am gandit „sa pun mana pe pana” si sa imi fac un mic inventar. Scene memorabile din filme, pe care le-am revazut, adorat si la care imi place sa ma gandesc atunci cand am nevoie de un strop de buna dispozitie:

10. Go Fuck Yourselves

Probabil surpriza anului pentru mine a fost X-men First Class, de la care asteptam o imensa dezamagire. M-am bucurat enorm ca m-am inselat si sincer nu m-am gandit ca o sa imi placa atat de mult. Scena de jos, un cameo inofensiv al lui Wolverine, e unul din elementele sare si piper ale filmului. Am ras 10 minute in sala de cinema si apoi singura in metrou. Priceless!

9. She is my sister and my daughter

La putine filme mi s-a intamplat sa raman la propriu ca la dentist. Chinatown l-am vazut destul de tarziu si, suferind de incapatanarea mea de avantare intr-un necunoscut cinematografic, nu am vrut sa stiu nimic dinainte despre el. Scena de mai jos concentreaza perfect esenta de atmosfera noir, cu un detectiv indragostit de o femeie misterioasa ce ascunde un secret cumplit.

8. Scena de lupta din The Fifth Element

Probabil ca multi am trecut prin etapa aia in copilarie cand pur si simplu ne ridicam de pe canapea in timpul unui film. Scena lupta a lui Leeloo pe muzica divei, din The Fifth Element, mi-a transmis mereu sentimentul ala de energie pura care pulseaza in vene atat de tare, incat trebuie sa te ridici, eventual sa iti inclestezi mainile sau pur si simplu sa sari fericit, incercand sa atingi tavanul cu mana dreapta.

7. Scena sarutului din Lolita

Daca ar exista cuvinte pentru a putea descrie emotia dragostei atunci probabil ca s-ar transpune grafic in scena de mai jos. Humbert Humbert urmareste neajutorat cum Lolita e obligata sa plece in tabara de vara. Ea pur si simplu tasneste din masina si vine sa isi ia ramas bun de la el. Am simtit si eu cat de mic si de neputioncios, deopotriva fermecat si beat de iubire este barbatul in urma celebrului sarut.

6. Scena visului din Stalker

Mi-a fost relativ greu sa aleg o scena anume din Tarkovsky, daca ar fi fost dupa mine as fi pus tot filmul (nota de subsol, din Stalker nu e de vazut o scena memorabila ci absolut tot). Scena visului inglobeaza motivele clasice ale lui Tarkovsky, iar notele sumbre de sepia subliniaza starea de reverie, singuratate si raceala.

5. Tangoul

Scena dansului din Scent of a Woman e atat de psionala si de frumoasa incat cred ca e suficient sa spun tangoul pentru a o introduce. Al Pacino orb si un ultim tango cu o femeie frumoasa.

4. Dalida si Les Amours Imaginaires

Xavier Dolan m-a cucerit recent pentru ca face genul ala de film liric, putin suprarealist, combinat cu momente muzicale perfecte. Scena din Les Amours Imaginaires, cand el si ea se pregatesc pentru intalnirea cu baiatul pentru care au amandoi sentimente, cu Dalida pe fundal, mi se pare atat de frumoasa si de tinereasca incat aproape ca ma simt romantica.

3. Dragoste in vopsea

Primul contact pe care l-am avut cu Xavier Dolan a fost scena de mai jos (din J’ai Tue Ma Mere), la care am dat replay de nenumarate ori la rand. Consecinta imediata, am vazut filmul si apoi m-am intors la scena mea preferata. O secventa cromatica superba, o scena intensa si frumoasa. Pasiunea e intr-adevar multicolora.

2. Prolog Antichrist

Daca sublimul ar avea grad de comparatie atunci as atribui superlativul pentru prologul de la Antichrist. De o liricitate iesita din comun, si avand in spate acorduri din muzica de Handel, Lars von Trier surprinde perfect esenta de stare de reverie, pasiune, sex si tragedie.

1. Mireasa vs cei 88 membri Yakuza

Si daca tot vorbeam mai sus de energie pura care imi pulseaza prin vene, scena de lupta din Kill Bill (vol 1): mireasa contra cei 88 de membri Yakuza imi produce un sentiment nou: stiti povestile despre cei carora le lipseste un membru si cu toate astea il simt activ, acolo, la locul lui? Exact asta simt si eu in legatura cu o sabie de samurai, de fiecare data cand urmaresc scena de jos. Sange, energie si o sabie de samurai :). Unele momente sunt uneori perfecte.

 
6 comentarii

Scris de pe Iulie 31, 2011 în Entertainment, My Top 10

 

Etichete: ,

6 răspunsuri la „Scene memorabile din filme

  1. Andru

    August 1, 2011 at 8:01 am

    În final cineva care a văzut Stalker, păcat, oarecum, că pe majoritatea, la auzirea cuvântului Stalker, gândul îi plimbă în lumea ludică, în timp ce eu tresar de-o melancolie.
    Majoritatea scenelor le știam (cu excepția celei din First Class și Les Amours Imaginaires). Mulțumesc că-mi reamintești să mă uit acolo unde m-am uitat! ^^

     
  2. darkjade

    August 1, 2011 at 12:28 pm

    🙂 Ma bucur ca ti-a placut Stalker. Cam orice film al lui Tarkovsky imi produce sentimentul de melancolie de care vorbesti si tu.

    Se merita vazute si celelalte filme. Have fun watching!

     
  3. B

    August 1, 2011 at 5:37 pm

    Antichrist nu prea m-a impresionat, fata de restul filmelor lui von Trier (preferatul va ramane intotdeauna „Breaking the Waves”), am apreciat cinematografia, scenariul incarcat de simboluri si curajul actorilor de a duce aceasta poveste pana la capat, insa poate tocmai pentru ca reuseste prea bine in ceea ce isi propune (death, penetration, perversion, possession, insanity – take your pick), poate pentru ca e atat de visceral, sau pentru ca scoate atat de bine in evidenta linia foarte subtire dintre om si bestie incat te gandesti daca pana la urma mai are vreun sens (dialectica nu ne mai ajuta), well intr-un cuvant, m-a lasat rece. Chiar daca a fost frumos, in felul lui.
    Fiind oarecum familiar dinainte cu ideile lui von Trier, cu problematica specifica pe care o ridica arta lui, mai ales cred prin productii gen „Riget”, cred ca prologul, rupt de context, nu are multa semnificatie. Ca a murit copilul – bine hai „tragedie”, ca aia faceau sex, ca era atat de frumos… in fine… un punct de interes e nebunia femeii, ala a fost catalizatorul, semintele au existat acolo inca de la inceput (obsesia cu demonii, ghetutele puse invers, fobia, gradina, stejarul prabusit, nu mai tin minte), bitch went from crazy to full retard psycho mode iar el dupa ea periculos de aproape de a-si pierde la randul lui, controlul.

    Von Trier e un scamator desavarsit, iar prologul a fost un truc, primul intr-o serie de trucuri pe care la sfarsit te chinui sa le pui intr-o relatie de ordine partiala… doar ca sa ramai blocat cu o tigara in coltul gurii, gandindu-te „human nature is shit” 🙂

    Anyways, ca sa fiu constructiv, check this out http://www.youtube.com/watch?v=yXirI-3OWRw

     
  4. darkjade

    August 1, 2011 at 9:04 pm

    @ B: Si favoritul meu personal este „Breaking the Waves”. Are nota aia de melancolie, durere surda si nebunia traita la maxim. Antichrist este intr-adevar prea mult si devine in cele din urma atat de visceral incat ajungi sa cazi intr-o stare de neutralitate emotionala.

    E doar un gust foarte personal faptul ca imi plac secventele muzicale in filme (dar nu musicalurile). Prologul Antichrist a reusit pur si simplu sa imi deconecteze mintea pentru 5 minute. Nu am ales scena pentru secventa de penetrare sau pentru tragismul slow motion din timpul prabusirii copilului. Toata increngatura de momente se imbina intr-o poezie grafica ce contureaza perfect sentimentul de detasare de cotidian.

     
  5. BusterDBK

    August 1, 2011 at 10:47 pm

    Bună! Pot fi cârcotaş şi aminti că nu erau de fapt 88 de membri, Bill speculând că şi-au pus acel nume pentru că „it sounded cooler”? 🙂 Apart from that, great scenes, şi eu o ţineam minte pe cea din 5th Element.

     
  6. darkjade

    August 2, 2011 at 7:51 pm

    Stiu ca nu erau 88, dar cum ai spus si tu, it sounded cooler 🙂

     

Lasă un răspuns

 
