RSS

Prieteni nedoriti

06 Aug

Eu nu am foarte multi prieteni. Nu am avut niciodata o turma incomensurabila de oameni cu care sa ma plimb si sa merg la o bere. Si asta nu neaparat pentru ca sunt o inadaptata social sau pentru ca nu am cautat, dar pur si simplu am lasat lucrurile sa curga de la sine si m-am bucurat de cei care mi-au iesit in cale. Sincer, nici nu stiu daca regret foarte mult lipsa unui conglomerat de prieteni, pentru ca din cand in cand ma uit in jur si stramb din nas. Am remarcat fauna de oameni care se diferentiaza in sens negativ in grupuri, neplacuti, agasanti, in doua cuvinte, pur si simplu: prieteni nedoriti. Iata lista mea de prieteni pe care nu as vrea sa ii am niciodata:

 Prietenul betiv

Prietenul betiv e genul ala de om pe care nu vrei sa il aduci acasa, nu vrei sa il prezinti colegilor de munca, iubitului/iubitei, sau oricarui om pentru care ai un strop de respect, sau reciproc. E aproape intotdeauna lipsit de fonduri si o sa te roage sa ii iei o bere. Tu, suflet de cre(s)tin, ii faci cinste  ca zici ca faci pomana. Apoi amicul de langa tine urmeaza acelasi rationament si face pomana. Algoritmul continua pana cand cercul aproape ca se inchide in dreptul lui. El…el e probabil deja ud pe haine pentru ca ultima bere a ajuns mai mult pe maiou si pantaloni decat in gura si nu asta te-ar deranja neaparat. O sa iti crape obrazul de rusine cand va trebui sa il culegi de la masa vecina si sa te scuzi fata de domnisoara care il loveste convulsiv cu geanta pentru ca o pipaise pe decolteu, crezand ca atinge portelanuri chinezesti. A doua zi va trebui sa ii explici cu glas timid ca…aa…s-a lovit din greseala la cap si de aia are cucui si ca doar a exagerat putin dar a fost ok. O sa iti multumeasca si o sa te invite la o bere, pe care…o sa o platesti tu.

Prietenul povestitor

El are mereu o poveste, nu ca asta ar fi un lucru rau pentru ca tuturor ne plac povestile, dar cand orice conversatie o sa devina un monolog cu „da sa va spun cand m-am dus eu….” mintea ta incepe sa zburde vesela spre taramuri in care visezi la campuri verzi si inorogi. O sa iti dai seama brusc ca e ceva in neregula cu tine si o sa te scuturi singuri. Cand te trezesti o sa iti dai seama ca povestitorul inca nu a terminat si incepi sa regreti putin inorogii. Cand in final se opreste tu sau tipul plictisit de langa tine o sa deschida o discutie cu totul banala: stiti cu cine m-am intalnit azi cand m-am dus sa iau paine? Nu iti face sperante ca o sa apuci sa ajungi in punctul culminant al discutiei caci povestitoul o sa iti ia vorba din gura: „aaa, da sa va spun cand m-am dus eu la paine si era sa….”. Inorogi, campuri verzi, flori pe campii…

Prietenul grandoman

Ruda apropiata a prietenului povestitor, prietenul grandoman va emana coolisme egocentrice care te vor face sa ai ganduri de-a dreptul…criminale. Te vei vedea intr-o sceneta de epoca scotandu-ti manusile si pleznindu-l repetat peste bot pana cand fluxul verbal i se va diminua sau inceta definitiv. Dar sa ma explic. Prietenul grandoman va acapara orice discutie si se va da atotstiitor. Initial crezi ca e bine ca ai de-a face un om intelept. A vazut toate filmele pe care le-ai vazut tu, a citit de 10 ori mai mult decat tine si in general are o parere proasta (nejustificata) despre orice iti place tie. Are o ruda care a murit in Burkina Faso atacata de Nunda si bunicul sau a fost amantul secret al Ginei Lollobrigida. Ceea ce ii place lui e la rangul de ambrozie si nectar si cine spune altfel merita…ei bine, pur si simplu scuipat pe scafarlie si calcat in picioare.

Prietenul exclusivist


Prietenul exclusivist o stie pe a lui si gata si daca, Doamne fereste, nu ai idee despre ce spune el sau il contrazici se va ridica de la masa si va pleaca fara sa se uite inapoi. O sa iti ingropi fata in maini de rusine si o sa te scuzi jenat fata de restul de oameni confuzi.Prietenul exclusivist e pasionat de obicei de programare sau de WoW sau de benzile desenate cu Green Hornet. Orice alt subiect de discutie il va face sa isi miste nevrotic piciorul drept, sa fornaie scarbit sau sa se uite gretos la tine. A doua zi vei fi probabil mustrat ca esti idiot care nu stie programare si nu faci diferenta intre Green Hornet si Green Lantern.

Prietenul retardat

Ti s-a intamplat vreodata sa demarezi o discutie perfect normala de genul: „ma plimbam ieri prin carturesti ca sa vad daca au…” si brusc cineva sa izbucneasca intr-un hohot de ras constipat si enervant. Initial te uiti mirat, te pipai pe cap crezand ca cineva ti-a pus ceva jenant pe par, te uiti in spate, la vecinul de langa care e la fel de nedumerit si pana la urma iti indrepti privirea spre amicul care stramba putin din buze si se uita in jos. Explicatia vine cu jumatate de gura de la cel din urma: X (prietenul care izbucnise in ras) e mai vesel de felul lui. Intelegi substratul fin al afirmatiei si incepi sa il studiezi din umbra pe X. Prietenul retardat rade din senin,  nu are niciodata o parere despre ceva anume, isi curata urechea in timp ce tu mananci si uneori arunca cu cocoloase de servetel in cei de la masa vecina.

Prietenul de mahala

Din seria, oameni cu care ti-e rusine sa fii vazut, prietenul de mahala e probabil vecinul de la 2 cu care ai crescut de cand erai mic si uneori, anumite imprejurari te determina sa petreci timp cu el. O sa grabesti pasul alert cu el in preajma ca sa nu fi nevoit sa iti cureti cojile de seminte scuipate de el pe jos, o sa ii spui casierei de la magazin ca nu il cunosti cand o sa inceapa sa o faca tarfa proasta caci nu i-a dat restul de 5 bani si nu in ultimul rand o sa barfeasca tot ce prinde, de la nenea Titel care a cantat aseara beat cu acordeonul in scara blocului pana la doamna batrana de la 5, din apartamentul careia a iesit ieri un tanar frumos.

 
13 comentarii

Scris de pe August 6, 2011 în ciudatenii, Freak...

 

Etichete:

13 răspunsuri la „Prieteni nedoriti

  1. varaton

    August 19, 2011 at 11:26 am

    Mda, decît aşa cunoştinţe, mai bine singur! Dar sunt buni şi ăştia la ceva, îi faci cadou altora.

     
  2. darkjade

    August 20, 2011 at 10:50 pm

    Si crezi ca ii vrea cineva? ;))

     
    • varaton

      August 21, 2011 at 11:06 am

      păi uite cum să faci: organizezi o petrecere, îi inviţi pe toţi, îi încurajezi să se împrietenească între ei, timp în care tu îţi faci bagajul şi fugi.

       
  3. darkjade

    August 22, 2011 at 11:23 am

    Hmm, e o idee. Stii ca se spune ca ciudatii se atrag intre ei.

     
  4. Malice

    August 22, 2011 at 1:31 pm

    That is so true 🙂

     
  5. darkjade

    August 22, 2011 at 8:32 pm

    🙂

     
  6. Gregorian Pandele (Duce de Strehaia)

    Septembrie 13, 2011 at 3:47 pm

    Sarut manusitele, distinsa baroneasa a cuvintelor smechere, ma intitulez Gregorian Pandele si sunt mandru ca fac parte din doua categorii mentionate de autoare postului care esti tu, colea mai sus: Eu`s prietenul betiv si retardat, crescut in mahala…uite ca erau trei categorii dar acum miam dat seama de eroarea ce o facui, colea mai sus :>

     
  7. darkjade

    Septembrie 13, 2011 at 4:33 pm

    Stimate de mai sus, cum te-ai descris matale asa frumos sa stii ca mi-am permis sa iti mai cenzurez din comentarii. Nu de alta, dar am si eu o varsta si o educatie si frustrarile nu cred ca ma mai intereseaza. Cu mult respect!

     
  8. Gregorian Pandele (Duce de Strehaia)

    Septembrie 13, 2011 at 8:12 pm

    aaaa nu face nimic, nu ne convine ceva…cenzuram…nimic nou sub soare:) s a dus dreaqu exprimarea libera de cand cu cenzura asta….daca nu mi spuneai ca ai o educatie nici nu mi trecea prin minte zau asa:d am inteles nu te intereseaza frustrarile altora ca le ai tu pe ale tale:) Si eu de 10 x ori mai mult respect, uite asa!!!!

     
  9. Gregorian Pandele (Duce de Strehaia)

    Septembrie 13, 2011 at 8:17 pm

    aoleu, tulai doamne, mi ai sters comentariile alea super mistocare:( nu i nimic vor urma altele….
    je suis mr retardation: we don`t need no education!

     
  10. darkjade

    Septembrie 13, 2011 at 9:44 pm

    Sa urmeze altele ca sa ce? Sincer, crezi ca intereseaza pe cineva ca scrii pe bloguri comentarii ofensive sau care se vor a fi enervante? Ramai in acelasi mare vid intelectual si personal fie ca deschizi gura sau nu.

     
  11. Gregorian Pandele (Duce de Strehaia)

    Septembrie 14, 2011 at 10:10 am

    tu lasa comentariile acolo si vedem mai tarziu daca intereseaza pe cineva sau nu:> ma, eu nu cred ca ele e ofensive, doar ca nu te ridic in slavi si nu ti laud „operele literare” de pe aici, vad ca nu suporti critica si iata ca am ajuns la „vid intelectual,” scuze ca nu am astfel de talent hintelectual ca altii :))) pe al tau nici nu mi l doresc:)poa` sa ma trazneasca dumnezau:d sa ma fereasca sa am gandirea si hegsprimarea ta :>

     
  12. darkjade

    Septembrie 19, 2011 at 8:59 pm

    De obicei, in relatiile inter-umane, se respecta niste reguli:

    1. Nu esti in turma ta (aka mama, tata, sau alte fiinte asemeni tie). In afara turmei tale intime folosesti un limbaj stas, clasic, ca sa te inteleaga si strainul de langa tine.

    2. Nu e vorba ca nu suport critici, nici nu cred ca imi pasa de asta. Povestea mea e ceva de genul: eu propun o tema si daca tu ai o parere despre asta atunci te invit sa o exprimi. Daca vrei sa vorbesti despre sosetele care stau gramada pe biroul tau atunci nu ma interesezi si probabil o sa te cenzurez.

    3. Tonul de haoleu care se vrea a fi satira unei gandiri de intelectual cinic prinde bine, dar nu in contextul folosit de tine. Satira cere putin sarm si putina carte!

    Din nou cu respect,
    J.

     

Lasă un răspuns

 
